loading...

پارسيان

كساني كه مي خواهند به تركيه سفر كنند، معمولا در انتخاب مقصد كمي سردرگم مي شوند. آنكارا بهتر است يا استانبول؟

بازدید : 235
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

كساني كه مي خواهند به تركيه سفر كنند، معمولا در انتخاب مقصد كمي سردرگم مي شوند. آنكارا بهتر است يا استانبول؟ به كدام شهر تركيه سفر كنيم بيشتر به ما خوش مي گذرد؟ خوب اين طور مي گويند كه آنكارا مركز سياسي تركيه و استانبول يك شهر هيجان انگيز و سرزنده است. هرچند اين تفكر كمي درست است اما هر دو شهر جنبه هاي مثبت و منفي مختلفي دارند و مي توان سفري جالب به هر كدام از اين شهرها داشت. به همين دليل ما در اين مقاله آنكارا و استانبول را مقايسه كرده ايم تا شما بتوانيد براي سفرتان بين اين دو شهر زيباي تركيه انتخاب دقيق تر و بهتري داشته باشيد. پس با مهرپرواز همراه باشيد تا پاسخ اين سوال مهم را پيدا كنيد. آژانس مسافرتي مهرپرواز در اين مقاله به شما نشان مي دهيد كه حال و هواي استانبول و آنكارا چه تفاوت هايي با همديگر دارند و همچنين شما ميتوانيد در سايت مهرپرواز به راحتي بليط ارزان هواپيما را به هر كجاي جهان رزرو كنيد.

دلايل سفر به استانبول

مشخص است كه هر گوشه و كنار استانبول يك داستان تاريخي دارد و در طي هر ساخت و سازي در تركيه، مخروبه هاي به جا مانده از يك كليسا يا مسجد نمايان مي شود. جدا از سلطان احمد و مسجد هاي بزرگش و كاخ هاي عثماني، شهر پر است از آثارمعماري اروپايي، ارتودوكس يوناني، يهودي و ارمني كه ديدنشان بسيار ارزشمند است.

آنكارا يا استانبول؟ به كدام يكي از اين شهرهاي تركيه بايد سفر كرد؟

غذاهاي عالي استانبول: رستوران هاي استانبول همه نوع غذاي سنتي و مدرن را سرو مي كنند. پس شما براي غذا خوردن در استانبول انتخاب هاي زيادي داريد و مي توانيد يك عالمه غذاهاي خوشمزه از كباب گرفته تا وعده هاي مدرن تست كنيد و لذت ببريد.

ديدن بوسفوروس در استانبول: تنگه مشهوري كه دو قاره اروپا و آسيا را از هم جدا مي كند و بسيار زيباست و با سفر به استانبول مي توانيد از آن ديدن كنيد. اگر به استانبول با تور استانبول سفر كرديد هر گوشه كنار اين شهر بزرگ آسيايي اروپايي را كشف كنيد و لذت ببريد.استانبول در دو قاره است و خوش گذرانيتان را دوبرابر مي كند.

بخش آسيايي استانبول با بخش اروپاييش زمين تا آسمان فرق مي كند و شما مي توانيد از ديدن هر دو بخش لذت ببريد. اگر احساس كرديد كه همه جاي استانبول را ديده ايد، به شما پيشنهاد مي كنيم به محله كاديكوي برويد و يك تجربه جديد از استانبول كسب كنيد. راستي ديدن جزيره هاي پرنس را هم از دست ندهيد كه براي خودشان دنيايي دارند.

ترافيك زياد استانبول: ترافيك واقعا در استانبول مثل يك كابوس است و مي تواند وقت شما را ساعت ها بگيرد و هر آدم آرامي را هم عصباني كند. شما در استانبول بايد زمان بسيار زيادي را به رفت و آمد بين محله ها اختصاص دهيد و حتي گاهي وقت ها مجبور مي شويد از رفتن به بعضي از نقاط شهر به خاطر ترافيك سنگين صرف نظر كنيد. از طرفي جاي پارك پيدا كردن در استانبول هم براي خودش داستاني دارد و به همين دليل شايد نتوانيد يك ماشين در طي سفرتان اجاره كنيد.

شلوغي بي پايان استانبول: استانبول به شدت شلوغ است و حمل و نقل عمومي هم هميشه پر از جمعيت است و آدم ها خيلي مودب نيستند و شما را براي سوار شدن هل مي دهند. از طرفي بايد هر چيزي را از قبل رزرو كنيد، مخصوصا اگر آخرهفته باشد.

آشغال هاي موجود در خيابان هاي استانبول: شهروندان استانبول آشغال هايشان را در خيابان به بيرون پرتاب مي كنند. تابستان ها استانبولي ها در هر گوشه سرسبز شهر به پيك نيك مي روند و متاسفانه همه زباله هايشان را در طبيعت رها مي كنند و همين مسئله شهر را در تابستان آلوده مي كند.


دلايل سفر به آنتاليا

در سال هاي اخير پيشرفت تركيه در صنعت گردشگري باعث شده تا جزء انتخاب هاي اول توريست ها باشد. بخصوص گردشگران ايراني به دليل آب و هواي خوب و همچنين امكانات رفاهي مناسبي كه در اين كشور مهيا شده به تركيه سفر مي كنند. از ديگر دلايل افزايش روز افزون سفر گردشگران به اين كشور هزينه به نسبت پايين اقامت، خريد و گشت و گذار در شهرهاي مختلف آن است.

با اين كه چند صباحي است هزينه عوارض خروج از كشور بالا رفته؛ اما با اين حال باز هم تركيه از ارزان ترين مقاصد خارجي براي ايراني ها به شمار مي آيد. شهرهايي چون استانبول، آنتاليا، ازمير، كوش آداسي و ... همواره ميزبان گردشگران ايراني هستند.براي اطلاع از آخرين قيمت هاي تور آنتاليا مي توانيد به صفحه تور آنتاليا مراجع كنيد.

شايد شما هم درباره آنتاليا و سواحل درخشان و اقامتگاه هاي لوكسش شنيده باشيد و بدانيد كه از زيباترين شهرهاي تركيه به حساب مي آيد. ما امروز مي خواهيم از همه چيز آنتاليا براي تان بگوييم. از ديدني هاي فوق العاده اش گرفته تا شماره تلفن هاي ضروري و غذاهاي خوشمزه اي كه مي توانيد در آن نوش جان كنيد.

چرا آنتاليا؟ از مهم ترين شهرهاي محبوب گردشگران در تركيه است. - امكانات رفاهي بسيار خوبي در آن فراهم شده است. - اقامتگاه هاي لوكس و گوناگونش زبانزد هستند. - سفر به اين شهر با بودجه هاي مختلف، امكان پذير است. - سواحل متعدد و زيبايي دارد كه در آن ها مي توانيد انواع تفريحات آبي را تجربه كنيد. - مراكز خريد گوناگونش امكان تهيه كالاهاي متفاوتي را براي تان فراهم مي كنند.

آشنايي با شهر آنتاليا: آنتاليا در سمت جنوب غربي كشور تركيه قرار دارد و از جنوب به درياي مديترانه، از شرق به شهر سريك (Serik) و از غرب به شهر قورقودالي يا همان كوركوتلي (Korkuteli) محدود شده است. سفر به اين شهر به افرادي توصيه مي شود كه در جستجوي مقصدي مناسب براي كسب آرامش يا لذت بردن از تفريحات ساحلي و گردش در ميان طبيعت هستند.

بايد بدانيد كه آنتاليا در واقع يك استان است كه مركز آن هم شهر آنتاليا نام دارد. دولت تركيه موفق شده تا با ايجاد امكانات متعدد در اين شهر، گردشگران خارجي را به سوي اين مقصد جذاب جلب كند. اين روزها بخش هاي گوناگوني از آنتاليا محبوبيت بيشتري پيدا كرده اند، جاهايي مثل منطقه توريستي لارا، سيده يا ناحيه دور از شهر كِمِر كه با اقامتگاه هاي فوق العاده خود دل از گردشگران مي برد.

از سال ۲۰۰۰ ميلادي سرمايه گذاري بر روي پيشرفت صنعت گردشگري آنتاليا آغاز شد. دو سه سالي مي شود كه تلاش هاي سرمايه گذاران به بار نشسته و هتل ها، پارك آبي ها و مراكز تفريحي گوناگوني در آنتاليا به بهره برداري رسيده اند تا جايي كه امروزه عمده درآمد بوميان آنتاليا از گردشگران خارجيست.

معرفي برخي از جاذبه هاي معروف آنتاليا: آنتاليا يكي از پربازديدترين شهرهاي تركيه به شمار مي آيد و اغلب اين شهر را براي سفر انتخاب مي كنند تا از تفريحات ساحلي استفاده كرده و از طبيعت لذت ببرند. تفريحاتي چون قدم زدن در سواحل، جنگل نوردي، آف‌رود، كشتي سواري و... در آنتاليا محبوبيت زيادي دارند؛ اما با اين حال ديدني هايي در آنتاليا به چشم مي خورند كه پيشنهاد مي كنيم در سفرتان به اين شهر و استان از آن ها نيز ديدن كنيد.

آمفي تئاتر آسپندوس | aspendos: در شرق آنتاليا، منطقه اي تاريخي به نام سريك (Serik) وجود دارد كه محل قرارگيري آمفي تئاتر آسپندوس آنتاليا است. اين آمفي تئاتر در ۷ كيلومتري شمال شرقي سريك قرار دارد و گوشه اي از تاريخ تركيه را براي شما روايت مي كند. بد نيست بدانيد كه نام آمفي تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهاني يونسكو به ثبت رسيده است و از مهم ترين ديدني هاي تاريخي آنتاليا به شمار مي رود.

دروازه هادريان | Hadrian's Gate: اين دروازه در ميان مردم تركيه با عنوان اوچ قاپيلار شناخته مي شود و يكي از مهم ترين ديدني هاي تاريخي آنتاليا محسوب مي شود. دروازه هادريان آنتاليا در حقيقت قسمتي از ديواريست كه در گذشته دور تا دور شهر سريك كشيده شده بود. اين ديوار را با سنگ مرمر ساخته اند و سه قوس زيبا دارد. نام اين دروازه را به افتخار امپراتور روم هادريانوس (Hadrianus) انتخاب كردند. دروازه هادريان تنها دروازه به جا مانده از شهر باستاني سريك است.

آبشار دودن| Düden Waterfalls: در آنتاليا آبشارهاي متعددي وجود دارد كه از ميان آن ها دودن معروف تر است. آبشار دودن آنتاليا در واقع تعدادي آبشار است كه در كنار هم قرار دارند و براي ديدن شان بايد حدود ۱۲ كيلومتر به سمت شمال شرقي آنتاليا برويد.

پارك آبي لند آف لجندز | The Land of Legends: پارك هاي آبي متعددي در آنتاليا وجود دارند كه لند آف لجندز، آكوا، ريكسوس پرميوم و ددمان از مهم ترين آن ها هستند؛ اما در اين ميان پارك آبي لند آف لجندز از محبوبيت بيشتري برخوردار شده است. اين پارك آبي قسمتي از هتل لند آف لجندز محسوب مي شود كه اين روزها حسابي مشهور شده است. اگر در آنتاليا در جستجوي يك پارك آبي تمام عيار هستيد لند آف لجندز بهترين گزينه براي شما خواهد بود.

ساحل كنيالتي | konyaalti beach: همان طور كه قبل تر هم اشاره كرديم در آنتاليا سواحل متعددي وجود دارد كه بنابر سلايق تان مي توانيد يكي از آن ها را انتخاب كنيد. از ميان ساحل هاي كوچك و بزرگ آنتاليا كنيالتي يكي از محبوب ترين ها به شمار مي آيد. ساحل كنيالتي رستوران ها و مراكز تفريحي، درختان زيبا، پاركينگ امن، فضاي رمانتيك و پاكيزه و صندلي هاي آفتاب و... دارد و به مركز شهر نيز نزديك است.

موزه آنتاليا | Antalya Museum: شايد جالب باشد كه بدانيد در شهر آنتاليا موزه هاي گوناگوني هم وجود دارند و با مراجعه به آن ها مي توانيد كمي بيشتر با تاريخ اين سرزمين آشنا شويد. در اين ميان موزه آنتاليا محبوب تر و جذاب تر است. اين مكان را با نام موزه باستان شناسي آنتاليا نيز مي شناسند. موزه آنتاليا وسيع است و ۱۳ سالن و نمايشگاه مختلف دارد.

پارك ملي كوپرولوكانيون | Köprülü Canyon National Park: اين پارك آبي در استان آنتاليا قرار دارد و مساحتش ۳۶۶ كيلومتر مربع است. آنتاليا هم سواحل زيبايي دارد و هم پارك ها و جنگل هاي گوناگوني؛ به افرادي كه علاقه مند هستند به قلب پارك هاي جنگلي آنتاليا بروند توصيه مي كنيم كه پارك ملي كوپرولوكانيون را از دست ندهند. ناگفته نماند كه از ميان اين پارك زيبا رودي بسيار ديدني با آبي زلال جريان دارد كه مكاني براي تفريحاتي چون رفتيگ و شناست.


دلايل سفر به ازمير

ازمير شهري است كه در غرب كشور تركيه است كه از بسياري از جهات با استانبول متفاوت است. بر خلاف استانبول، در ازمير بيشتر مردم محلي و بومي خواهيد ديد و زندگي كاملاً سنتي را مي بينيد، از آن طرف در استانبول شاهد زندگي مدرن و شلوغي و ازدحام مي بينيد و جاذبه هاي بسيار جذاب و رنگارنگ آن حسابي سرگرمتان مي كند. در شهر ازمير تا دلتان بخواهد مي توانيد از آرامش و سكوت لذت ببريد. اگر تور ازمير مقصد سفرتان است، زمان زيادي را براي بودن در اين شهر در نظر بگيريد، نه تنها براي ديدن و گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري و تاريخي و اماكن ديدني آن، بلكه براي قدم زدن در خيابان هاي تاريخي آن هم به توجه و زمان نياز است. در اين شهر مرزي و شگفت انگيز و زيبا جاذبه هاي بسياري وجود دارد، امروز آژانس هواپيمايي مهرپرواز 5 مورد از ديدني ترين و بهترين جاذبه هاي گردشگري ازمير را به شما معرفي مي كند تا با آنها بيشتر و بهتر آشنا شويد تا در سفر خود از ديدن آنها بتوانيد نهايت لذت را ببريد.

ازمير آگورا | Izmir Agora : در منطقه ازمير آگورا مي توانيد آثار به جاي مانده از بازاري را مشاهده نماييد كه در زمان هاي قديم در مسير راه ابريشم قرار داشته است. اين آثار تاريخي و به جاي مانده، خرابه هايي از يك بازار باستاني است كه قدمت آن به 2هزار سال قبل بازمي گردد. كانال آبي كه در گذشته نيز در اين بازار بوده و وجود داشته است، امروزه هم در اينجا به چشم مي خورد و از ميان بازار گذشته است.

پاموكاله | Pamukkale : پاموكاله يك جاذبه كاملاً طبيعي در ازمير است كه گردشگران و توريست هاي بسياري را به خود جذب مي كند. پديده طبيعي پاموكاله يك چشمه آب گرم طبيعي به شكل پلكاني است كه نمونه آن را مي توان در "باداب سورت" مازندران يافت. سنگ هاي سفيد رنگ و آب كاملاً آبي رنگ جلوه اي بسيار ديدني و جذاب به آن بخشيده است. در گذشته و زمان هاي قديم، مردم در آب اين چشمه طبيعي استحمام مي كردند و خود را مي شستند.

بازار كمارالتي | Kemeralti Bazar : در بازار كمارالتي و در بازارهاي مشابه و سنتي ازمير، برخلاف اكثر بازارها، مي توانيد به راحتي با فروشندگان گفت و گو كنيد و محصولات را مشاهده نماييد، بدون اينكه حس كنيد مجبور هستيد كه محصولي را خريداري كنيد. اگر به اين بازار رفتيد، حتماً آبنبات هايي كه در خود بازار تهيه مي شوند را امتحان كنيد، حسي تازه و تجربه اي خاص و شيرين را برايتان خواهد ساخت. همچنين در اين بازار مي توانيد لذيذترين و خوش طعم ترين شيريني هاي ازمير و نيز زيتون هاي سياه و سبز را خريداري كنيد. گشتن و ديدن اين بازار قطعاً يكي از خوشمزه ترين تجربه هاي گشت و گذار در ازمير براي شما خواهد بود.

روستاي شيرينجه | Sirince : ساختمان هاي بسيار زيبا و ديدني و كوچه هاي باستاني و قديمي در روستاي شيرينجه، براي معماران و عكاسان بهشتي روي زمين به شمار مي رود. اگر در اين روستا قدم بزنيد، مي توانيد خانه هاي سنتي تركي را ببينيد و چنانچه تركي هم بلد باشيد، با فروشندگاني كه با ديدنتان به شما سلام مي كنند، كمي گفت و گو كنيد. هرچه به نواحي بالاتر روستا برويد، اين حس در شما به وجود مي آيد كه در زمان به عقب مي رويد. براي بيشتر لذت بردن از ديدن مردم محلي و ميل كردن نان هاي تنوري تازه و ديدن جاذبه هايش، بهتر است چند روزي را در ميان مردم اين روستا سپري كنيد.

تفريحات ساحلي : در ازمير يكي از بهترين تجربه هايي كه مي توانيد داشته باشيد، اين است كه در پياده روي طولاني كنار ساحل قدم بزنيد و از آفتاب دلنشين شهر لذت ببريد. بعد از ظهرها و يا بهتر است بگوييم عصرها نيز مي توانيد خودتان را به يك چاي لذيذ در محيط دلنشين و گرم كافه ها و رستوران هاي كنار ساحل دعوت كنيد. علاوه بر اينها، شما همچنين مي توانيد با قايق سواري در آب هاي زيبا و آرام، براي خود و همراهانتان خاطره اي فراموش نشدني و خاص رقم بزنيد.

كساني كه مي خواهند به تركيه سفر كنند، معمولا در انتخاب مقصد كمي سردرگم مي شوند. آنكارا بهتر است يا استانبول؟ به كدام شهر تركيه سفر كنيم بيشتر به ما خوش مي گذرد؟ خوب اين طور مي گويند كه آنكارا مركز سياسي تركيه و استانبول يك شهر هيجان انگيز و سرزنده است. هرچند اين تفكر كمي درست است اما هر دو شهر جنبه هاي مثبت و منفي مختلفي دارند و مي توان سفري جالب به هر كدام از اين شهرها داشت. به همين دليل ما در اين مقاله آنكارا و استانبول را مقايسه كرده ايم تا شما بتوانيد براي سفرتان بين اين دو شهر زيباي تركيه انتخاب دقيق تر و بهتري داشته باشيد. پس با مهرپرواز همراه باشيد تا پاسخ اين سوال مهم را پيدا كنيد. آژانس مسافرتي مهرپرواز در اين مقاله به شما نشان مي دهيد كه حال و هواي استانبول و آنكارا چه تفاوت هايي با همديگر دارند و همچنين شما ميتوانيد در سايت مهرپرواز به راحتي بليط ارزان هواپيما را به هر كجاي جهان رزرو كنيد.

دلايل سفر به استانبول

مشخص است كه هر گوشه و كنار استانبول يك داستان تاريخي دارد و در طي هر ساخت و سازي در تركيه، مخروبه هاي به جا مانده از يك كليسا يا مسجد نمايان مي شود. جدا از سلطان احمد و مسجد هاي بزرگش و كاخ هاي عثماني، شهر پر است از آثارمعماري اروپايي، ارتودوكس يوناني، يهودي و ارمني كه ديدنشان بسيار ارزشمند است.

آنكارا يا استانبول؟ به كدام يكي از اين شهرهاي تركيه بايد سفر كرد؟

غذاهاي عالي استانبول: رستوران هاي استانبول همه نوع غذاي سنتي و مدرن را سرو مي كنند. پس شما براي غذا خوردن در استانبول انتخاب هاي زيادي داريد و مي توانيد يك عالمه غذاهاي خوشمزه از كباب گرفته تا وعده هاي مدرن تست كنيد و لذت ببريد.

ديدن بوسفوروس در استانبول: تنگه مشهوري كه دو قاره اروپا و آسيا را از هم جدا مي كند و بسيار زيباست و با سفر به استانبول مي توانيد از آن ديدن كنيد. اگر به استانبول با تور استانبول سفر كرديد هر گوشه كنار اين شهر بزرگ آسيايي اروپايي را كشف كنيد و لذت ببريد.استانبول در دو قاره است و خوش گذرانيتان را دوبرابر مي كند.

بخش آسيايي استانبول با بخش اروپاييش زمين تا آسمان فرق مي كند و شما مي توانيد از ديدن هر دو بخش لذت ببريد. اگر احساس كرديد كه همه جاي استانبول را ديده ايد، به شما پيشنهاد مي كنيم به محله كاديكوي برويد و يك تجربه جديد از استانبول كسب كنيد. راستي ديدن جزيره هاي پرنس را هم از دست ندهيد كه براي خودشان دنيايي دارند.

ترافيك زياد استانبول: ترافيك واقعا در استانبول مثل يك كابوس است و مي تواند وقت شما را ساعت ها بگيرد و هر آدم آرامي را هم عصباني كند. شما در استانبول بايد زمان بسيار زيادي را به رفت و آمد بين محله ها اختصاص دهيد و حتي گاهي وقت ها مجبور مي شويد از رفتن به بعضي از نقاط شهر به خاطر ترافيك سنگين صرف نظر كنيد. از طرفي جاي پارك پيدا كردن در استانبول هم براي خودش داستاني دارد و به همين دليل شايد نتوانيد يك ماشين در طي سفرتان اجاره كنيد.

شلوغي بي پايان استانبول: استانبول به شدت شلوغ است و حمل و نقل عمومي هم هميشه پر از جمعيت است و آدم ها خيلي مودب نيستند و شما را براي سوار شدن هل مي دهند. از طرفي بايد هر چيزي را از قبل رزرو كنيد، مخصوصا اگر آخرهفته باشد.

آشغال هاي موجود در خيابان هاي استانبول: شهروندان استانبول آشغال هايشان را در خيابان به بيرون پرتاب مي كنند. تابستان ها استانبولي ها در هر گوشه سرسبز شهر به پيك نيك مي روند و متاسفانه همه زباله هايشان را در طبيعت رها مي كنند و همين مسئله شهر را در تابستان آلوده مي كند.


دلايل سفر به آنتاليا

در سال هاي اخير پيشرفت تركيه در صنعت گردشگري باعث شده تا جزء انتخاب هاي اول توريست ها باشد. بخصوص گردشگران ايراني به دليل آب و هواي خوب و همچنين امكانات رفاهي مناسبي كه در اين كشور مهيا شده به تركيه سفر مي كنند. از ديگر دلايل افزايش روز افزون سفر گردشگران به اين كشور هزينه به نسبت پايين اقامت، خريد و گشت و گذار در شهرهاي مختلف آن است.

با اين كه چند صباحي است هزينه عوارض خروج از كشور بالا رفته؛ اما با اين حال باز هم تركيه از ارزان ترين مقاصد خارجي براي ايراني ها به شمار مي آيد. شهرهايي چون استانبول، آنتاليا، ازمير، كوش آداسي و ... همواره ميزبان گردشگران ايراني هستند.براي اطلاع از آخرين قيمت هاي تور آنتاليا مي توانيد به صفحه تور آنتاليا مراجع كنيد.

شايد شما هم درباره آنتاليا و سواحل درخشان و اقامتگاه هاي لوكسش شنيده باشيد و بدانيد كه از زيباترين شهرهاي تركيه به حساب مي آيد. ما امروز مي خواهيم از همه چيز آنتاليا براي تان بگوييم. از ديدني هاي فوق العاده اش گرفته تا شماره تلفن هاي ضروري و غذاهاي خوشمزه اي كه مي توانيد در آن نوش جان كنيد.

چرا آنتاليا؟ از مهم ترين شهرهاي محبوب گردشگران در تركيه است. - امكانات رفاهي بسيار خوبي در آن فراهم شده است. - اقامتگاه هاي لوكس و گوناگونش زبانزد هستند. - سفر به اين شهر با بودجه هاي مختلف، امكان پذير است. - سواحل متعدد و زيبايي دارد كه در آن ها مي توانيد انواع تفريحات آبي را تجربه كنيد. - مراكز خريد گوناگونش امكان تهيه كالاهاي متفاوتي را براي تان فراهم مي كنند.

آشنايي با شهر آنتاليا: آنتاليا در سمت جنوب غربي كشور تركيه قرار دارد و از جنوب به درياي مديترانه، از شرق به شهر سريك (Serik) و از غرب به شهر قورقودالي يا همان كوركوتلي (Korkuteli) محدود شده است. سفر به اين شهر به افرادي توصيه مي شود كه در جستجوي مقصدي مناسب براي كسب آرامش يا لذت بردن از تفريحات ساحلي و گردش در ميان طبيعت هستند.

بايد بدانيد كه آنتاليا در واقع يك استان است كه مركز آن هم شهر آنتاليا نام دارد. دولت تركيه موفق شده تا با ايجاد امكانات متعدد در اين شهر، گردشگران خارجي را به سوي اين مقصد جذاب جلب كند. اين روزها بخش هاي گوناگوني از آنتاليا محبوبيت بيشتري پيدا كرده اند، جاهايي مثل منطقه توريستي لارا، سيده يا ناحيه دور از شهر كِمِر كه با اقامتگاه هاي فوق العاده خود دل از گردشگران مي برد.

از سال ۲۰۰۰ ميلادي سرمايه گذاري بر روي پيشرفت صنعت گردشگري آنتاليا آغاز شد. دو سه سالي مي شود كه تلاش هاي سرمايه گذاران به بار نشسته و هتل ها، پارك آبي ها و مراكز تفريحي گوناگوني در آنتاليا به بهره برداري رسيده اند تا جايي كه امروزه عمده درآمد بوميان آنتاليا از گردشگران خارجيست.

معرفي برخي از جاذبه هاي معروف آنتاليا: آنتاليا يكي از پربازديدترين شهرهاي تركيه به شمار مي آيد و اغلب اين شهر را براي سفر انتخاب مي كنند تا از تفريحات ساحلي استفاده كرده و از طبيعت لذت ببرند. تفريحاتي چون قدم زدن در سواحل، جنگل نوردي، آف‌رود، كشتي سواري و... در آنتاليا محبوبيت زيادي دارند؛ اما با اين حال ديدني هايي در آنتاليا به چشم مي خورند كه پيشنهاد مي كنيم در سفرتان به اين شهر و استان از آن ها نيز ديدن كنيد.

آمفي تئاتر آسپندوس | aspendos: در شرق آنتاليا، منطقه اي تاريخي به نام سريك (Serik) وجود دارد كه محل قرارگيري آمفي تئاتر آسپندوس آنتاليا است. اين آمفي تئاتر در ۷ كيلومتري شمال شرقي سريك قرار دارد و گوشه اي از تاريخ تركيه را براي شما روايت مي كند. بد نيست بدانيد كه نام آمفي تئاتر آسپندوس و مناطق اطرافش در فهرست جهاني يونسكو به ثبت رسيده است و از مهم ترين ديدني هاي تاريخي آنتاليا به شمار مي رود.

دروازه هادريان | Hadrian's Gate: اين دروازه در ميان مردم تركيه با عنوان اوچ قاپيلار شناخته مي شود و يكي از مهم ترين ديدني هاي تاريخي آنتاليا محسوب مي شود. دروازه هادريان آنتاليا در حقيقت قسمتي از ديواريست كه در گذشته دور تا دور شهر سريك كشيده شده بود. اين ديوار را با سنگ مرمر ساخته اند و سه قوس زيبا دارد. نام اين دروازه را به افتخار امپراتور روم هادريانوس (Hadrianus) انتخاب كردند. دروازه هادريان تنها دروازه به جا مانده از شهر باستاني سريك است.

آبشار دودن| Düden Waterfalls: در آنتاليا آبشارهاي متعددي وجود دارد كه از ميان آن ها دودن معروف تر است. آبشار دودن آنتاليا در واقع تعدادي آبشار است كه در كنار هم قرار دارند و براي ديدن شان بايد حدود ۱۲ كيلومتر به سمت شمال شرقي آنتاليا برويد.

پارك آبي لند آف لجندز | The Land of Legends: پارك هاي آبي متعددي در آنتاليا وجود دارند كه لند آف لجندز، آكوا، ريكسوس پرميوم و ددمان از مهم ترين آن ها هستند؛ اما در اين ميان پارك آبي لند آف لجندز از محبوبيت بيشتري برخوردار شده است. اين پارك آبي قسمتي از هتل لند آف لجندز محسوب مي شود كه اين روزها حسابي مشهور شده است. اگر در آنتاليا در جستجوي يك پارك آبي تمام عيار هستيد لند آف لجندز بهترين گزينه براي شما خواهد بود.

ساحل كنيالتي | konyaalti beach: همان طور كه قبل تر هم اشاره كرديم در آنتاليا سواحل متعددي وجود دارد كه بنابر سلايق تان مي توانيد يكي از آن ها را انتخاب كنيد. از ميان ساحل هاي كوچك و بزرگ آنتاليا كنيالتي يكي از محبوب ترين ها به شمار مي آيد. ساحل كنيالتي رستوران ها و مراكز تفريحي، درختان زيبا، پاركينگ امن، فضاي رمانتيك و پاكيزه و صندلي هاي آفتاب و... دارد و به مركز شهر نيز نزديك است.

موزه آنتاليا | Antalya Museum: شايد جالب باشد كه بدانيد در شهر آنتاليا موزه هاي گوناگوني هم وجود دارند و با مراجعه به آن ها مي توانيد كمي بيشتر با تاريخ اين سرزمين آشنا شويد. در اين ميان موزه آنتاليا محبوب تر و جذاب تر است. اين مكان را با نام موزه باستان شناسي آنتاليا نيز مي شناسند. موزه آنتاليا وسيع است و ۱۳ سالن و نمايشگاه مختلف دارد.

پارك ملي كوپرولوكانيون | Köprülü Canyon National Park: اين پارك آبي در استان آنتاليا قرار دارد و مساحتش ۳۶۶ كيلومتر مربع است. آنتاليا هم سواحل زيبايي دارد و هم پارك ها و جنگل هاي گوناگوني؛ به افرادي كه علاقه مند هستند به قلب پارك هاي جنگلي آنتاليا بروند توصيه مي كنيم كه پارك ملي كوپرولوكانيون را از دست ندهند. ناگفته نماند كه از ميان اين پارك زيبا رودي بسيار ديدني با آبي زلال جريان دارد كه مكاني براي تفريحاتي چون رفتيگ و شناست.


دلايل سفر به ازمير

ازمير شهري است كه در غرب كشور تركيه است كه از بسياري از جهات با استانبول متفاوت است. بر خلاف استانبول، در ازمير بيشتر مردم محلي و بومي خواهيد ديد و زندگي كاملاً سنتي را مي بينيد، از آن طرف در استانبول شاهد زندگي مدرن و شلوغي و ازدحام مي بينيد و جاذبه هاي بسيار جذاب و رنگارنگ آن حسابي سرگرمتان مي كند. در شهر ازمير تا دلتان بخواهد مي توانيد از آرامش و سكوت لذت ببريد. اگر تور ازمير مقصد سفرتان است، زمان زيادي را براي بودن در اين شهر در نظر بگيريد، نه تنها براي ديدن و گشت و گذار در جاذبه هاي گردشگري و تاريخي و اماكن ديدني آن، بلكه براي قدم زدن در خيابان هاي تاريخي آن هم به توجه و زمان نياز است. در اين شهر مرزي و شگفت انگيز و زيبا جاذبه هاي بسياري وجود دارد، امروز آژانس هواپيمايي مهرپرواز 5 مورد از ديدني ترين و بهترين جاذبه هاي گردشگري ازمير را به شما معرفي مي كند تا با آنها بيشتر و بهتر آشنا شويد تا در سفر خود از ديدن آنها بتوانيد نهايت لذت را ببريد.

ازمير آگورا | Izmir Agora : در منطقه ازمير آگورا مي توانيد آثار به جاي مانده از بازاري را مشاهده نماييد كه در زمان هاي قديم در مسير راه ابريشم قرار داشته است. اين آثار تاريخي و به جاي مانده، خرابه هايي از يك بازار باستاني است كه قدمت آن به 2هزار سال قبل بازمي گردد. كانال آبي كه در گذشته نيز در اين بازار بوده و وجود داشته است، امروزه هم در اينجا به چشم مي خورد و از ميان بازار گذشته است.

پاموكاله | Pamukkale : پاموكاله يك جاذبه كاملاً طبيعي در ازمير است كه گردشگران و توريست هاي بسياري را به خود جذب مي كند. پديده طبيعي پاموكاله يك چشمه آب گرم طبيعي به شكل پلكاني است كه نمونه آن را مي توان در "باداب سورت" مازندران يافت. سنگ هاي سفيد رنگ و آب كاملاً آبي رنگ جلوه اي بسيار ديدني و جذاب به آن بخشيده است. در گذشته و زمان هاي قديم، مردم در آب اين چشمه طبيعي استحمام مي كردند و خود را مي شستند.

بازار كمارالتي | Kemeralti Bazar : در بازار كمارالتي و در بازارهاي مشابه و سنتي ازمير، برخلاف اكثر بازارها، مي توانيد به راحتي با فروشندگان گفت و گو كنيد و محصولات را مشاهده نماييد، بدون اينكه حس كنيد مجبور هستيد كه محصولي را خريداري كنيد. اگر به اين بازار رفتيد، حتماً آبنبات هايي كه در خود بازار تهيه مي شوند را امتحان كنيد، حسي تازه و تجربه اي خاص و شيرين را برايتان خواهد ساخت. همچنين در اين بازار مي توانيد لذيذترين و خوش طعم ترين شيريني هاي ازمير و نيز زيتون هاي سياه و سبز را خريداري كنيد. گشتن و ديدن اين بازار قطعاً يكي از خوشمزه ترين تجربه هاي گشت و گذار در ازمير براي شما خواهد بود.

روستاي شيرينجه | Sirince : ساختمان هاي بسيار زيبا و ديدني و كوچه هاي باستاني و قديمي در روستاي شيرينجه، براي معماران و عكاسان بهشتي روي زمين به شمار مي رود. اگر در اين روستا قدم بزنيد، مي توانيد خانه هاي سنتي تركي را ببينيد و چنانچه تركي هم بلد باشيد، با فروشندگاني كه با ديدنتان به شما سلام مي كنند، كمي گفت و گو كنيد. هرچه به نواحي بالاتر روستا برويد، اين حس در شما به وجود مي آيد كه در زمان به عقب مي رويد. براي بيشتر لذت بردن از ديدن مردم محلي و ميل كردن نان هاي تنوري تازه و ديدن جاذبه هايش، بهتر است چند روزي را در ميان مردم اين روستا سپري كنيد.

تفريحات ساحلي : در ازمير يكي از بهترين تجربه هايي كه مي توانيد داشته باشيد، اين است كه در پياده روي طولاني كنار ساحل قدم بزنيد و از آفتاب دلنشين شهر لذت ببريد. بعد از ظهرها و يا بهتر است بگوييم عصرها نيز مي توانيد خودتان را به يك چاي لذيذ در محيط دلنشين و گرم كافه ها و رستوران هاي كنار ساحل دعوت كنيد. علاوه بر اينها، شما همچنين مي توانيد با قايق سواري در آب هاي زيبا و آرام، براي خود و همراهانتان خاطره اي فراموش نشدني و خاص رقم بزنيد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 51
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 95
  • بازدید سال : 672
  • بازدید کلی : 34042
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه