loading...

پارسيان

سفر به شهرهاي استانبول، آنتاليا وكوش آداسي نيازمند توضيحاتي مي باشد پس با الفباي سفر همراه باشيد.

بازدید : 697
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

شهرهاي تركيه آنقدر جذابيت و نقاط باستاني بسيار زياد براي گشت و گذار دارند كه كمتر كسي احساس كسل شدن خواهد كرد، اما با اين وجود عده اي هستند كه تمايل دارند تنها در سفر به تفريح بپردازند. براي اين عده جدا از مكان اقامت كه بحث بسيار مهمي در سفر است، تنها چيزي كه اهميت بسيار زيادي دارد، مكان هاي تفريحي مقصد مي باشد.

شهرهاي تركيه به دليل مسافت كمي كه با ايران دارند و همچنين قيمت هاي مناسب تري از ديگر نقاط گردشگري دارند، مقصد مناسبي براي هموطنان عزيزمان محسوب مي شود. بنابراين امروز با هم به توضيح و معرفي بهترين مكان هاي تفريحي شهرهاي تركيه مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

چند مورد از بهترين تفريح هايي كه در استانبول مي توان انجام داد

آيا شما هم از آن دسته از كساني هستيد كه از شلوغي هاي شهر كلافه مي شويد؟ پس بهتر است كه فصل زيباي زمستان را براي مسافرت بعديتان به استانبول با تور لحظه آخري استانبول انتخاب كنيد. در زمستان ها جمعيت توريستان در استانبول به نسبت كمتر است و شما به راحتي مي توانيد بدون ازدحام معمول استانبول، در شهر گشت و گذار كنيد و از موزه هاي تاريخي و آثار باستاني استانبول ديدن كنيد. همچنين مي توانيد زندگي محلي هاي استانبول را در زمستان تماشا كنيد و زندگي واقعي آن ها را از نزديك ببينيد و با فرهنگشان آشنايي پيدا كنيد. سفر به استانبول در فصل زمستان بسيار ايده آل است، چراكه استانبول شهريست كه به خواب زمستاني نمي رود و هميشه پر جنب و جوش است.

نوشيدني سلپ را در قصر پرا ميل كنيد!

به قصر پرا برويد و نوشيدني سنتي تركيه يعني سلپ كه از گياه خوشبوي اركيده تهيه مي شود را نوش جان كنيد. براي تهيه اين نوشيدني خوش طعم و منحصر به فرد پودر بذر اركيده را با شير مخلوط مي كنند و آن را با دارچين به صورت گرم سرو مي كنند. اين نوشيدني براي شب هاي سرد زمستاني تركيه بسيار دلپذير است.

از قصر توپكاپي و شهر قديمي ديدن كنيد

قدم زدن در باغ قصرعثماني در فصل زيباي زمستان و زير بارش برف دلپذير زمستاني جذاب است و خوبيش اين است كه لازم نيست مثل فصل هاي ديگر زمان زيادي از اقامتتان در استانبول را در صف هاي طولاني موزه ها هدر دهيد. همه موزه هاي استانبول در فصل زمستان باز هستند و در زير بارش برف ديدني تر هم مي شوند.

در حمام كليچ علي پاشا يك حمام سنتي جانانه بگيريد

چه چيزي بيشتر از يك حمام گرم در روزهاي سرد زمستاني مي چسبد؟ اين حمام تاريخي توسط معمار مشهور عثماني، سينان در قرن 16 ساخته شده است. اگر شما هم دوست داريد كه به سبك عثماني قديمي ريلكس كنيد، بهترين انتخاب براي شما در استانبول رفتن به اين حمام تاريخي است. پس به حمام كليچ علي پاشا برويد و درخواست يك ليوان شربت خانگي كنيد و مثل شاهزاده ها ريلكس كنيد و از زمانتان لذت ببريد!

ماهي هاي خوش طعم ببك باليكي را امتحان كنيد

يك نوع ماهي خاص وجود دارد كه فقط در درياي مارمارا در آب هاي سرد بوسفوروس صيد مي شود و خوردن آن در فصل زمستان عجيب مي چسبد! ماهي هاي اين منطقه همه تازه هستند و شما مي توانيد با چشم انداز بي نظير دريا، اين غذاي خوش طعم را ميل كنيد. به شما پيشنهاد مي كنيم كه غذاهاي لوفر يا پالاموت را از منو انتخاب كنيد. خوش طعم ترين ماهي هاي سرو شده در ببك باليكي كبابي هستند. اگر هم از ماهي كبابي خوشتان نمي آيد، مي توانيد ماهي سرخ شده با موسير را امتحان كنيد و از طعم بي نظير آن شگفت زده شويد.

در بازار بزرگ استانبول گشت و گذار كنيد و خريد كنيد

جالب است كه بدانيد بازار بزرگ استانبول قديمي ترين پاساژ در كل جهان است كه از خيابان هاي باريكي تشكيل شده است كه دور تا دور آن ها را جواهرات فروشي، حجره هاي آنتيك و فروشگاه هاي ديگر قرار گرفته است. شما مي توانيد در بازار گشت و گذار كنيد و خريد خود را انجام دهيد. گشت و گذار در اين بازار حال و هواي قدم زدن در دنياي باستاني را به شما مي دهد و خريد متفاوتي را تجربه خواهيد كرد. اگر در پايان خريدتان خسته شديد، بهتر است به رستوران هاووزلو در بازار بزرگ استانبول برويد و يكي از خوش طعم ترين غذاهاي تركي را ميل كنيد.

اگر شما هم قصد تجربه يك سفر بي نظير بهاري به استانبول را داريد، با همكاران ما در مهرپرواز تماس بگيريد تا از قيمت تور استانبول و نحوه سفر و خدمات ما مطلع شويد.

چند مورد از بهترين تفريح هايي كه در كوش آداسي مي توان انجام داد

بعد از مطلب ماجراجويي با اسب سواري و سافاري با جيپ در كوش آداسي بهتر است راجع به چند مورد ديگر از تفريحات و سرگرمي هاي كوش آداسي اشاره كنيم تا بتوانيد اطلاعات خود را بالا برده و اگر مقصد سفرتان تور لحظه آخري كوش آداسي بود ، از آنها استفاده كنيد تا بتوانيد سفري خاطره انگيز را براي خود رقم بزنيد.

پارك آبي در كوش آداسي

اگر مي خوهيد يك تجربه فوق العاده و هيجان انگيز را در سفرتان به كوش آداسي داشته باشيد، بايد به يكي از پارك هاي آبي Fantasy، Adaland و يا پارك آبي ساحل بزرگ سري بزنيد.

در اين پارك هاي آبي شما دنيايي نامحدود از تفريحات بامزه، پر شور و هيجان و شاداب را تجربه مي كنيد. اين سه پارك آبي داراي سطح بالايي از امكانات به روز و تفريحات مفرح هستند.

شما مي توانيد در استخرهاي داراي موج هاي بامزه، يك شيرجه پرشور و شعف بزنيد و يك شروع عالي براي يك روز بي نظير داشته باشيد.

در اين پارك هاي آبي آدرنالين در خونتان بسيار ترشح مي شود، چرا كه با سرسره هاي ترسناك و مهيج رو به رو مي شويد و كلي لذت مي بريد.

اگر هم خيلي اهل هيجان نيستيد، براي شما هم امكاناتي مهيا شده است. شما مي توانيد از سرسره هاي ملايم تر پارك آبي كه در پايين به بركه هاي آّب مي رسند، استفاده كنيد يا فقط روي رودخانه ملايم پارك آّبي شناور شويد و ريلكس كنيد.

در پايان هم مي توانيد در ساحل هاي چمني پارك آبي دراز بكشيد و آفتاب بگيريد.

تورهاي قايقي در كوش آداسي

پيشنهاد مهرپرواز به شما اين است كه در سفر خود به كوش آداسي، حتما تورهاي قايقي هيجان انگيز را تجربه كنيد.

اين سفر يك روزه حتما جزء رويايي ترين و منحصر به فردترين تجربه هاي زندگي شما خواهد بود، چرا كه تورهاي قايقي به شما اين امكان را مي دهد كه در خليج هاي غير قابل دسترس و بكر و زيباي كوش آداسي شنا كنيد و از ديدن مناظر زيباي آن غرق لذت شويد.

همچنين در فصل تابستان، سرويس رفت و آمد با قايق به جزيره هاي يونان مثل Rhados وجود دارد كه ديدن آن ها زيبايي هاي سفرتان را دوچندان مي كند.

حتي شما مي توانيد اين تفريح را به مدت يك هفته تجربه كنيد. پيشنهاد مهرپرواز به شما اين است كه با دوستانتان هماهنگ كنيد و يك هفته از زندگيتان را به اين سفر اختصاص دهيد.

چند مورد از بهترين تفريح هايي كه در آنتاليا مي توان انجام داد

آنتاليا علاوه بر سواحل زيبا با شن هاي ساحلي تميز، تفريحات متعدد ديگري نيز براي توريستان فراهم كرده است و به همين دليل دومين مقصد توريستي كشور تركيه شمرده مي شود.

سفر به آنتاليا با تور لحظه آخري آنتاليا براي هر مسافري با هر سن و سالي مناسب است و فرقي نمي كند كه بخواهيد تنها به آنتاليا سفر كنيد يا با خانواده يا حتي با كودكانتان! در هر صورت آنتاليا مي تواند يك انتخاب عالي براي تجربه يك سفر آرامش بخش براي شما باشد. با مهرپرواز همراه باشيد تا بهترين اماكن تفريحي آنتاليا را به شما معرفي كنيم.

1.در شهر قديمي كليسي گشت و گذار كنيد

يكي از كارهاي جذاب در سفر به آنتاليا اين است كه به شهر قديمي كليسي برويد و دنياي متفاوت گذشته آن را كشف كنيد. مي توانيد در خيابان هاي باريك و سنگ فرش شده كليسي قدم بزنيد و سفر در زمان را در شهر زيباي آنتاليا تجربه كنيد. دروازه هادريان در شهر قديمي كليسي يكي از اماكن مهم و ديدني آنتالياست كه بايد از آن بازديد كنيد. دروازه هادريان براي گراميداشت امپراطوري روم در قرن دو ساخته شده است.

اگر دوست داريد كه بيشتر در دنياي قديمي آنتاليا غرق شويد و حس نوستالژيك آن را با تمام وجود حس كنيد، بهتر است كه در يك هتل عثماني قديمي اقامت كنيد و روزها به گشت و گذار در شهر قديمي كليسي بپردازيد و معماري عثماني ساختمان ها و مسجدهاي باستاني آن را مشاهده كنيد. بعد از ظهر هم مي توانيد از سوغاتي فروشي ها خريد كنيد و يا سوار كشتي هاي كروز در خط ساحلي آنتاليا بشويد و بعد در يكي از رستوران هاي جذاب آنتاليا بنشينيد و غروب آفتاب مشهور آنتاليا را تماشا كنيد.

2.از موزه باستان شناسي آنتاليا ديدن كنيد

حتي اگر خيلي طرفدار تاريخ نيستيد، باز هم موزه باستان شناسي آنتاليا برايتان جذاب خواهد بود و چشمانتان را به دوران گذشته خود باز خواهد كرد. اغلب از موزه باستان شناسي آنتاليا به عنوان يكي از بهترين موزه هاي جهان ياد مي شود، پس بهتر است زماني از اقامتتان در آنتاليا را به بازديد از آن اختصاص دهيد.

3.به تئاتر آسپندوس برويد

تئاتر آسپندوس يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري آنتاليا است كه به خوبي از آن محافظت شده است. اين تئاتر شاخصه اصلي شهر رومي باستاني بوده است و 12000 صندلي دارد كه معمولا پراز تماشاگراني است كه دوست دارند اجراهاي اپراي بين المللي آنتاليا و فستيوال باله را مشاهده كنند.همچنين مي توانيد از آثار باستاني ديگر در نزديكي اين تئاتر مشهور مثل باسيليكا، آگورا و قنات رومي ديدن كنيد.

4.به بالاي كوه تاهتالي صعود كنيد

براي ديدن چشم انداز بي نظير ساحل مديترانه و كوهستان هاي اطراف مي توانيد به بالاي كوه تاهتالي برويد. ارتفاع اين كوه 2365 متر است و مي توانيد با تلكابين به قله آن صعود كنيد و از مناظر خيره كننده آن استفاده كنيد. چشم انداز غروب آفتاب از بالاي كوه تاهتالي باورنكردني است. براي پايين آمدن از كوه تاهتالي مي توانيد دوباره از تلكابين استفاده كنيد و يا كمي چاشني هيجان به سفرتان به آنتاليا بدهيد و با چتر به پايين بپريد.

5.در سواحل آنتاليا ريلكس كنيد

آنتاليا سواحل شني بي نظيري دارد. بعضي از اين سواحل مثل ساحل كونيالتي و لارا مشهورتر هستند كه بايد حتما از آن ها ديدن كنيد. همچنين مي توانيد از ساحل كاپوتاس كه هميشه تصاوير زيباي آن تعداد زيادي از مجله هاي مشهور مسافرتي را مزين مي كند، ديدن كنيد. ساحل پاتارا هم طولاني ترين ساحل تركيه است كه در يك مسافت 18 كيلومتري گسترده شده است و ديدن آن خالي از لطف نيست.

6.آكواريوم آنتاليا

آكواريوم آنتاليا از 40 آكواريوم مختلف و يك تونل طولاني 131 متري تشكيل شده است و با بازديد از آن مي توانيد به دنياي زير آب قدم بگذاريد و گونه هاي مختلف موجودات آبزي را تماشا كنيد. پس اگر به دنياي زير آب و حيات بي نظير آن علاقه داريد، حتما بازديد از آكواريوم آنتاليا را در برنامه سفر خودتان بگنجانيد. سينماي اقيانوس نوردي درون آن به شما اين احساس را مي دهد كه با جانوران كشنده اي مثل كوسه در حال شنا هستيد. بازديد از آكواريوم آنتاليا براي همه اعضاي خانواده با هر سن و سالي جذاب است.

7.از آبشارهاي بي نظير آنتاليا ديدن كنيد

آنتاليا پر از زيبايي هاي طبيعي است كه بايد در طي سفرتان از آن ها ديدن كنيد. 20 آبشار زيبا در آنتاليا وجود دارد كه همه آن ها از كوه تاوروس به درياي مديترانه سرازير مي شوند. سه تا از اين آبشارها بسيار مشهور هستند و نبايد ديدنشان را از دست بدهيد. آبشار لوور دودن درست خارج از شهر آنتاليا هستند و براي ديدن آن بهتر است كه از تورهاي قايقي استفاده كنيد تا بتوانيد بهترين چشم انداز آن را مشاهده كنيد.

دو آبشار مشهور ديگر آنتاليا، آبشارهاي كورسونلو و ماناوگات هستند. براي بازديد از اين آبشارها مي توانيد يك تور يك روزه از يكي از آژانس هاي مسافرتي آنتاليا خريداري كنيد.اگر شما هم قصد سفر به آنتاليا را داريد، با همكاران ما در مهرپرواز تماس بگيريد تا با قيمت تور آنتاليا مطلع شويد.

شهرهاي تركيه آنقدر جذابيت و نقاط باستاني بسيار زياد براي گشت و گذار دارند كه كمتر كسي احساس كسل شدن خواهد كرد، اما با اين وجود عده اي هستند كه تمايل دارند تنها در سفر به تفريح بپردازند. براي اين عده جدا از مكان اقامت كه بحث بسيار مهمي در سفر است، تنها چيزي كه اهميت بسيار زيادي دارد، مكان هاي تفريحي مقصد مي باشد.

شهرهاي تركيه به دليل مسافت كمي كه با ايران دارند و همچنين قيمت هاي مناسب تري از ديگر نقاط گردشگري دارند، مقصد مناسبي براي هموطنان عزيزمان محسوب مي شود. بنابراين امروز با هم به توضيح و معرفي بهترين مكان هاي تفريحي شهرهاي تركيه مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

چند مورد از بهترين تفريح هايي كه در استانبول مي توان انجام داد

آيا شما هم از آن دسته از كساني هستيد كه از شلوغي هاي شهر كلافه مي شويد؟ پس بهتر است كه فصل زيباي زمستان را براي مسافرت بعديتان به استانبول با تور لحظه آخري استانبول انتخاب كنيد. در زمستان ها جمعيت توريستان در استانبول به نسبت كمتر است و شما به راحتي مي توانيد بدون ازدحام معمول استانبول، در شهر گشت و گذار كنيد و از موزه هاي تاريخي و آثار باستاني استانبول ديدن كنيد. همچنين مي توانيد زندگي محلي هاي استانبول را در زمستان تماشا كنيد و زندگي واقعي آن ها را از نزديك ببينيد و با فرهنگشان آشنايي پيدا كنيد. سفر به استانبول در فصل زمستان بسيار ايده آل است، چراكه استانبول شهريست كه به خواب زمستاني نمي رود و هميشه پر جنب و جوش است.

نوشيدني سلپ را در قصر پرا ميل كنيد!

به قصر پرا برويد و نوشيدني سنتي تركيه يعني سلپ كه از گياه خوشبوي اركيده تهيه مي شود را نوش جان كنيد. براي تهيه اين نوشيدني خوش طعم و منحصر به فرد پودر بذر اركيده را با شير مخلوط مي كنند و آن را با دارچين به صورت گرم سرو مي كنند. اين نوشيدني براي شب هاي سرد زمستاني تركيه بسيار دلپذير است.

از قصر توپكاپي و شهر قديمي ديدن كنيد

قدم زدن در باغ قصرعثماني در فصل زيباي زمستان و زير بارش برف دلپذير زمستاني جذاب است و خوبيش اين است كه لازم نيست مثل فصل هاي ديگر زمان زيادي از اقامتتان در استانبول را در صف هاي طولاني موزه ها هدر دهيد. همه موزه هاي استانبول در فصل زمستان باز هستند و در زير بارش برف ديدني تر هم مي شوند.

در حمام كليچ علي پاشا يك حمام سنتي جانانه بگيريد

چه چيزي بيشتر از يك حمام گرم در روزهاي سرد زمستاني مي چسبد؟ اين حمام تاريخي توسط معمار مشهور عثماني، سينان در قرن 16 ساخته شده است. اگر شما هم دوست داريد كه به سبك عثماني قديمي ريلكس كنيد، بهترين انتخاب براي شما در استانبول رفتن به اين حمام تاريخي است. پس به حمام كليچ علي پاشا برويد و درخواست يك ليوان شربت خانگي كنيد و مثل شاهزاده ها ريلكس كنيد و از زمانتان لذت ببريد!

ماهي هاي خوش طعم ببك باليكي را امتحان كنيد

يك نوع ماهي خاص وجود دارد كه فقط در درياي مارمارا در آب هاي سرد بوسفوروس صيد مي شود و خوردن آن در فصل زمستان عجيب مي چسبد! ماهي هاي اين منطقه همه تازه هستند و شما مي توانيد با چشم انداز بي نظير دريا، اين غذاي خوش طعم را ميل كنيد. به شما پيشنهاد مي كنيم كه غذاهاي لوفر يا پالاموت را از منو انتخاب كنيد. خوش طعم ترين ماهي هاي سرو شده در ببك باليكي كبابي هستند. اگر هم از ماهي كبابي خوشتان نمي آيد، مي توانيد ماهي سرخ شده با موسير را امتحان كنيد و از طعم بي نظير آن شگفت زده شويد.

در بازار بزرگ استانبول گشت و گذار كنيد و خريد كنيد

جالب است كه بدانيد بازار بزرگ استانبول قديمي ترين پاساژ در كل جهان است كه از خيابان هاي باريكي تشكيل شده است كه دور تا دور آن ها را جواهرات فروشي، حجره هاي آنتيك و فروشگاه هاي ديگر قرار گرفته است. شما مي توانيد در بازار گشت و گذار كنيد و خريد خود را انجام دهيد. گشت و گذار در اين بازار حال و هواي قدم زدن در دنياي باستاني را به شما مي دهد و خريد متفاوتي را تجربه خواهيد كرد. اگر در پايان خريدتان خسته شديد، بهتر است به رستوران هاووزلو در بازار بزرگ استانبول برويد و يكي از خوش طعم ترين غذاهاي تركي را ميل كنيد.

اگر شما هم قصد تجربه يك سفر بي نظير بهاري به استانبول را داريد، با همكاران ما در مهرپرواز تماس بگيريد تا از قيمت تور استانبول و نحوه سفر و خدمات ما مطلع شويد.

چند مورد از بهترين تفريح هايي كه در كوش آداسي مي توان انجام داد

بعد از مطلب ماجراجويي با اسب سواري و سافاري با جيپ در كوش آداسي بهتر است راجع به چند مورد ديگر از تفريحات و سرگرمي هاي كوش آداسي اشاره كنيم تا بتوانيد اطلاعات خود را بالا برده و اگر مقصد سفرتان تور لحظه آخري كوش آداسي بود ، از آنها استفاده كنيد تا بتوانيد سفري خاطره انگيز را براي خود رقم بزنيد.

پارك آبي در كوش آداسي

اگر مي خوهيد يك تجربه فوق العاده و هيجان انگيز را در سفرتان به كوش آداسي داشته باشيد، بايد به يكي از پارك هاي آبي Fantasy، Adaland و يا پارك آبي ساحل بزرگ سري بزنيد.

در اين پارك هاي آبي شما دنيايي نامحدود از تفريحات بامزه، پر شور و هيجان و شاداب را تجربه مي كنيد. اين سه پارك آبي داراي سطح بالايي از امكانات به روز و تفريحات مفرح هستند.

شما مي توانيد در استخرهاي داراي موج هاي بامزه، يك شيرجه پرشور و شعف بزنيد و يك شروع عالي براي يك روز بي نظير داشته باشيد.

در اين پارك هاي آبي آدرنالين در خونتان بسيار ترشح مي شود، چرا كه با سرسره هاي ترسناك و مهيج رو به رو مي شويد و كلي لذت مي بريد.

اگر هم خيلي اهل هيجان نيستيد، براي شما هم امكاناتي مهيا شده است. شما مي توانيد از سرسره هاي ملايم تر پارك آبي كه در پايين به بركه هاي آّب مي رسند، استفاده كنيد يا فقط روي رودخانه ملايم پارك آّبي شناور شويد و ريلكس كنيد.

در پايان هم مي توانيد در ساحل هاي چمني پارك آبي دراز بكشيد و آفتاب بگيريد.

تورهاي قايقي در كوش آداسي

پيشنهاد مهرپرواز به شما اين است كه در سفر خود به كوش آداسي، حتما تورهاي قايقي هيجان انگيز را تجربه كنيد.

اين سفر يك روزه حتما جزء رويايي ترين و منحصر به فردترين تجربه هاي زندگي شما خواهد بود، چرا كه تورهاي قايقي به شما اين امكان را مي دهد كه در خليج هاي غير قابل دسترس و بكر و زيباي كوش آداسي شنا كنيد و از ديدن مناظر زيباي آن غرق لذت شويد.

همچنين در فصل تابستان، سرويس رفت و آمد با قايق به جزيره هاي يونان مثل Rhados وجود دارد كه ديدن آن ها زيبايي هاي سفرتان را دوچندان مي كند.

حتي شما مي توانيد اين تفريح را به مدت يك هفته تجربه كنيد. پيشنهاد مهرپرواز به شما اين است كه با دوستانتان هماهنگ كنيد و يك هفته از زندگيتان را به اين سفر اختصاص دهيد.

چند مورد از بهترين تفريح هايي كه در آنتاليا مي توان انجام داد

آنتاليا علاوه بر سواحل زيبا با شن هاي ساحلي تميز، تفريحات متعدد ديگري نيز براي توريستان فراهم كرده است و به همين دليل دومين مقصد توريستي كشور تركيه شمرده مي شود.

سفر به آنتاليا با تور لحظه آخري آنتاليا براي هر مسافري با هر سن و سالي مناسب است و فرقي نمي كند كه بخواهيد تنها به آنتاليا سفر كنيد يا با خانواده يا حتي با كودكانتان! در هر صورت آنتاليا مي تواند يك انتخاب عالي براي تجربه يك سفر آرامش بخش براي شما باشد. با مهرپرواز همراه باشيد تا بهترين اماكن تفريحي آنتاليا را به شما معرفي كنيم.

1.در شهر قديمي كليسي گشت و گذار كنيد

يكي از كارهاي جذاب در سفر به آنتاليا اين است كه به شهر قديمي كليسي برويد و دنياي متفاوت گذشته آن را كشف كنيد. مي توانيد در خيابان هاي باريك و سنگ فرش شده كليسي قدم بزنيد و سفر در زمان را در شهر زيباي آنتاليا تجربه كنيد. دروازه هادريان در شهر قديمي كليسي يكي از اماكن مهم و ديدني آنتالياست كه بايد از آن بازديد كنيد. دروازه هادريان براي گراميداشت امپراطوري روم در قرن دو ساخته شده است.

اگر دوست داريد كه بيشتر در دنياي قديمي آنتاليا غرق شويد و حس نوستالژيك آن را با تمام وجود حس كنيد، بهتر است كه در يك هتل عثماني قديمي اقامت كنيد و روزها به گشت و گذار در شهر قديمي كليسي بپردازيد و معماري عثماني ساختمان ها و مسجدهاي باستاني آن را مشاهده كنيد. بعد از ظهر هم مي توانيد از سوغاتي فروشي ها خريد كنيد و يا سوار كشتي هاي كروز در خط ساحلي آنتاليا بشويد و بعد در يكي از رستوران هاي جذاب آنتاليا بنشينيد و غروب آفتاب مشهور آنتاليا را تماشا كنيد.

2.از موزه باستان شناسي آنتاليا ديدن كنيد

حتي اگر خيلي طرفدار تاريخ نيستيد، باز هم موزه باستان شناسي آنتاليا برايتان جذاب خواهد بود و چشمانتان را به دوران گذشته خود باز خواهد كرد. اغلب از موزه باستان شناسي آنتاليا به عنوان يكي از بهترين موزه هاي جهان ياد مي شود، پس بهتر است زماني از اقامتتان در آنتاليا را به بازديد از آن اختصاص دهيد.

3.به تئاتر آسپندوس برويد

تئاتر آسپندوس يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري آنتاليا است كه به خوبي از آن محافظت شده است. اين تئاتر شاخصه اصلي شهر رومي باستاني بوده است و 12000 صندلي دارد كه معمولا پراز تماشاگراني است كه دوست دارند اجراهاي اپراي بين المللي آنتاليا و فستيوال باله را مشاهده كنند.همچنين مي توانيد از آثار باستاني ديگر در نزديكي اين تئاتر مشهور مثل باسيليكا، آگورا و قنات رومي ديدن كنيد.

4.به بالاي كوه تاهتالي صعود كنيد

براي ديدن چشم انداز بي نظير ساحل مديترانه و كوهستان هاي اطراف مي توانيد به بالاي كوه تاهتالي برويد. ارتفاع اين كوه 2365 متر است و مي توانيد با تلكابين به قله آن صعود كنيد و از مناظر خيره كننده آن استفاده كنيد. چشم انداز غروب آفتاب از بالاي كوه تاهتالي باورنكردني است. براي پايين آمدن از كوه تاهتالي مي توانيد دوباره از تلكابين استفاده كنيد و يا كمي چاشني هيجان به سفرتان به آنتاليا بدهيد و با چتر به پايين بپريد.

5.در سواحل آنتاليا ريلكس كنيد

آنتاليا سواحل شني بي نظيري دارد. بعضي از اين سواحل مثل ساحل كونيالتي و لارا مشهورتر هستند كه بايد حتما از آن ها ديدن كنيد. همچنين مي توانيد از ساحل كاپوتاس كه هميشه تصاوير زيباي آن تعداد زيادي از مجله هاي مشهور مسافرتي را مزين مي كند، ديدن كنيد. ساحل پاتارا هم طولاني ترين ساحل تركيه است كه در يك مسافت 18 كيلومتري گسترده شده است و ديدن آن خالي از لطف نيست.

6.آكواريوم آنتاليا

آكواريوم آنتاليا از 40 آكواريوم مختلف و يك تونل طولاني 131 متري تشكيل شده است و با بازديد از آن مي توانيد به دنياي زير آب قدم بگذاريد و گونه هاي مختلف موجودات آبزي را تماشا كنيد. پس اگر به دنياي زير آب و حيات بي نظير آن علاقه داريد، حتما بازديد از آكواريوم آنتاليا را در برنامه سفر خودتان بگنجانيد. سينماي اقيانوس نوردي درون آن به شما اين احساس را مي دهد كه با جانوران كشنده اي مثل كوسه در حال شنا هستيد. بازديد از آكواريوم آنتاليا براي همه اعضاي خانواده با هر سن و سالي جذاب است.

7.از آبشارهاي بي نظير آنتاليا ديدن كنيد

آنتاليا پر از زيبايي هاي طبيعي است كه بايد در طي سفرتان از آن ها ديدن كنيد. 20 آبشار زيبا در آنتاليا وجود دارد كه همه آن ها از كوه تاوروس به درياي مديترانه سرازير مي شوند. سه تا از اين آبشارها بسيار مشهور هستند و نبايد ديدنشان را از دست بدهيد. آبشار لوور دودن درست خارج از شهر آنتاليا هستند و براي ديدن آن بهتر است كه از تورهاي قايقي استفاده كنيد تا بتوانيد بهترين چشم انداز آن را مشاهده كنيد.

دو آبشار مشهور ديگر آنتاليا، آبشارهاي كورسونلو و ماناوگات هستند. براي بازديد از اين آبشارها مي توانيد يك تور يك روزه از يكي از آژانس هاي مسافرتي آنتاليا خريداري كنيد.اگر شما هم قصد سفر به آنتاليا را داريد، با همكاران ما در مهرپرواز تماس بگيريد تا با قيمت تور آنتاليا مطلع شويد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 16
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 13
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 43
  • بازدید ماه : 67
  • بازدید سال : 564
  • بازدید کلی : 33934
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه