loading...

پارسيان

رگلاتور استنلس استيل | گازهاي آزمايشگاهي, كاليبراسيون و ميكس ليزر

بازدید : 260
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

هر نقطه مهم از دنيا پيشينه شگفت آور و جاذبه هاي تاريخي مذهبي خود را دارد، اما در اين بين سه شهر وجود دارند كه در طول تاريخ كهن و پر فراز و نشيبي كه داشته اند، اماكن و جاذبه هاي تاريخي مذهبي شگفت انگيزي را در خود جاي داده اند كه پس از گذشت قرن ها هنوز هم راز هايي كشف نشده در سينه خود دارند. براي آشنايي با اين جاذبه ها تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.

استانبول، مركز امپراتوري عثماني

استانبول متصل كننده اروپا و آسيا و در كناره پر رفت و آمد ترين راه آبي يعني درياي سياه واقع شده است. قرار گرفتن اين شهر در مسير جاده ابريشم باعث شده تا در كل دنيا شناخته شده و جاذبه هاي زيادي از جمله خارق العاده ترين جاذبه هاي مذهبي تاريخي را در خود جاي دهد. براي كشف اين جاذبه هاي خارق العاده، از تور ارزان استانبول و مطالعه ادامه اين مطلب بهرمند شويد.

مسجد سلطان احمد استانبول (Sultan Ahmed Mosque): اين مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.اين مسجد در چند قدمي كاخي كه محل اقامت پادشاهان عثماني بوده است قرار دارد.اين مسجد در مقابل كليساي اياصوفيه توسط معماران عثماني و مسلمان ساخته شده است.اين مسجد يكي از شاهكارهاي معماري اسلامي است و به دليل استفاده زياد از رنگ آبي در نقاشي هاي داخلي و كاشي هاي آبي، در غرب اين مسجد به نام مسجد كبود شناخته مي شود. قبر سلطان احمد در اين مسجد واقع است.

مسجد اياصوفيه استانبول (Hagia Sophia): كليساي اياصوفيه در سال 532 ميلادي به دستور ژوستنين اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد اين كليسا را به مسجد تبديل كنند. در زمان مراد سوم بود كه مناره، منبر ومحراب به اياصوفيه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آياتي از قرآن برروي ديوارها و سقف اياصوفيه نگاشته شد؛ علاوه بر اين لوحه‌هايي به دور سقف اياصوفيه نصب كردند كه در آن نام الله، محمد، ابوبكر، عمر، عثمان، علي، حسن و حسين نوشته شده بود. معماري ايا صوفيه يكي از برجسته ترين معماري هاي اسلامي است. با به قدرت رسيدن آتاترك مسجد اياصوفيه به موزه تبديل شد.

آنتاليا، شهري به جا مانده از دو امپراتوري

آنتاليا شهر بزرگي در سواحل مديترانه و كشور تركيه است و يك مقصد محبوب گردشگري و شهري پر رفت و آمد مي باشد. دو قرن پيش از ميلاد مسيح آنتاليا و مناطق اطراف آن گنجينه اي از محصوالات فرهنگي مصنوعي يا صنايع دستي و همچنين جاذبه هاي گردشگري تاريخي مذهبي را به وجود آوردند. امپراتوري هاي فراواني در نقاط مختلف بر آنتاليا حكمراني مي كردند و ميراث بزرگ اين شهر را حفظ كرده اند. در اينجا برخي از بهترين جاذبه هاي گردشگري تاريخي مذهبي آنتاليا را به شما معرفي خواهيم كرد.

مسجد مراد پاشا آنتاليا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثماني يا مراد پادشاه عثماني اين مسجد به صورت يك گنبد بر روي يك ده ضلعي بزرگ بيرون از محوطه كاخ در خيابان كاظم اوز آلپ ساخته شده است. با خريد يا رزرو تور ارزان آنتاليا، بر روي ديوارهاي داخلي مسجد مراد پاشا كتيبه هاي زيبايي از خوشنويسي را مي بينيد كه زيبايي خاصي به اين مسجد بخشيده و به دستور سلطان مراد ساخته شده اند. محراب مسجد در كنار ممبر مرمري آن قرار دارد. ستونهاي قسمت انتهايي مسجد كه باريك و سه گنبدي هستند با سنگهاي رنگين تزئين شده اند.

مسجد يولي يا ييولي آنتاليا (Yivliminare Mosque): مسجد يولي يا ييولي منار در سال 1320 به دست علاالدين كيقباد سلجوقي ساخته شده است.اين مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد. اين مسجد به دليل داشتن شش گنبد از قديمي ترين نمونه هاي مسجدهاي چند گنبدي مي باشد. در حال حاضر از اين مسجد به عنوان مكان آموزشي فرهنگي استفاده مي شود.

گرجستان، كشوري قرون وسطايي

كشور تاريخي گرجستان با تمامي زيباييها و جذابيتهاي خود در ميان عاشقان جاذبه هاي تاريخي مذهبي، يك مقصد سفر پرطرفدار است، كشوري كه ديدني هاي زيادي براي كشف كردن دارد. گرجستان داراي اماكن و جاذبه هاي گردشگري تاريخي مذهبي بسياري مي باشد كه بهترين آن ها را به گردشگران عزيز معرفي مي كنيم. حتما بعد از آگاهي از قيمت تور گرجستان و خريد آن، اين مطلب را مطالعه و براي ديدن بهترين اماكن تاريخي مذهبي گرجستان، ابتدا آن ها را بشناسيد.

كليساي جامع سوتيتسخولي (Svetitskhoveli): كليساي جامع سوتيتسخولي در متسختا (Svetitskhoveli) يك كليساي ارتدوكس شرقي با معماري شاهكار قرون وسطي كه در شهر تاريخي متسختا در شمال غربي تفليس قرار دارد. اين كليسا در اوايل عصر طلايي معماري گرجستان ساخته شد و جزو فهرست ميراث جهاني يونسكو قرار گرفته و در حال حاضر دومين ساختمان بزرگ كليسا در گرجستان به شمار مي رود.كليساي سوتيتسخولي به عنوان محل دفن حضرت مسيح بوده كه مدتهاست يكي از كليساهاي ارتدوكس اصلي گرجستان به شمار رفته و يكي از مقدس ترين مكانهاي مذهبي محسوب مي شود. قدمت اصلي اين بناي تاريخي باشكوه به قرن 4 ميلادي مي رسد ولي ساختار اصلي آن توسط معمار قرون وسطي گرجستان در سال ۱۰۲۹ تكميل شد. دور تا دور اين كليساي جامع ديوار دفاعي قرار دارد و در طبقه بالاي آن جايي براي نگهداري اسلحه وجود دارد. اين ديوار متشكل از 8 برج بوده كه 6 تاي آن استوانه اي و 2 تا مربعي شكل هستند. بر روي ديوارهاي داخلي كليساي جامع متسختا، انواع نقاشي هاي قرون وسطايي بي نظيري به چشم مي خورد كه نمايانگر هنر و خلاقيت قرون وسطي است كه در ميان آن تصوير عيسي مسيح در محراب اثر يك هنرمند روسي در قرن نوزدهم ديده مي شود.

كليساي جامع سامبا (Sameba Cathedral): كليساي سامبا (Sameba Cathedral) واقع در تفليس، يكي از جاذبه هاي ديدني گرجستان و نماد اين شهر محسوب مي شود. كليساي جامع با ارتفاع ۵۰ متر بلند ترين كليساي گرجستان است. اين كليسا بخشي از مجموعه اقامتي خاندان سلطنتي بزرگ تفليس مي باشد؛ مجموعه اي شامل يك صومعه، مدرسه الهيات، هتل و ۹ كلسياي كوچك كه ۵ تا از آن ها در زير زمين قرار دارند. گنبد طلايي آن از تمام نقاط شهر قابل مشاهده است . كليساي جامع تفليس معمولا با نام (Sameba) شناخته مي شود و در محله تاريخي (Mtkvari) و بالاي ساحل قرار دارد .ساخت اين بنا هم زمان با دوهزارمين سالگرد مسيحيت و هزارو پانصدمين سالگرد استقلال كليساي گرجستان بود. طراحي اين كليسا به سبك مدرنيسم است و با طراحي كليسا هاي سنتي متفاوت است. طراحي اين كليسا با قوس ها و گچ بري ها بسيار زيبا است. نقاش معروف اميران گجليدزه نيز نقاشي هاي ديواري زيبايي را بر روي ديوارهاي اين كليسا كشيده است.همچنين از (Catholiغير مجاز مي باشد Patriarch) نقاشي هاي ديگري بر روي ديوارها كشيده شده كه بسيار خيره كننده است كه بزرگترين آن ها نقاشي مريم مقدس در ميانه كليسا است.

بازدید : 220
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

وقتي به فكر سفر به خارج از كشور مي افتيم، نيمي از دغدغه هايمان را هزينه هاي بالاي تفريح در آن كشور ها تشكيل مي دهند. اما آيا مي دانستيد برخي كشور ها داراي تفريحات رايگان هستند؟ پس براي آشنا شدن با اين تفريحات در نقاط مختلف جهان تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد.

استانبول، شهري براي سليقه هاي مختلف

با وجود ساختمان و بناهاي قديمي و تاريخي و موزهاي مختلف و صدها اماكن توريستي گوناگون، اما در استانبول تفريحاتي نيز وجود دارد كه به كيف پول شما نيازي ندارند.

موزه هنرهاي مدرن استانبول: موزه هنرهاي مدرن استانبول Istanbul Modern يكي از مهمترين مراكز ديدني استانبول است كه هنر معاصر هنرمندان محلي و بين الملي را در خود جاي داده و بازديد از آن يك تجربه اساسي و متفاوت براي هنرمندان و طرفداران هنر است. براي تماشاي اين مجموعه هنري جذاب مي توانيد 5 شنبه ها به صورت رايگان و بدون پرداخت هيچ پولي، از تماشاي اين موزه در تور استانبول ارزان لذت ببريد.

آدرس: استانبول، كاراكوي، Caddesi Antrepo No.۴

موزه نقاشي و مجسمه سازي: يكي از اولين موزه هاي هنري زيبا در تركيه، موزه نقاشي و مجسمه سازي The Museum of Painting and Sculpture است كه توسط آتاتورك در سال 1937 تأسيس شد كه آثار هنرمندان قرن 19 و 20 مانند عثمان حمدي بيگ Osman Hamdi Bey و بدري رحمي Bedri Rahmi را در معرض نمايش گذاشته است. در تور ارزان استانبول مي توانيد از اين موزه كه بين 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر (به جز يكشنبه و دوشنبه) رايگان است بازديد كنيد.

آدرس:استانبول، بشيكتاش، آكاتلار دُراي

موزه پرا Pera Museum : موزه خصوصي پرا Pera Museum در يك ساختمان زيباي قرن نوزدهمي قرار دارد كه به عنوان هتل بريست Bristol Hotel از آن استفاده مي شود. در موزه پرا، نقاشيهاي شرق شناسي،هنر آناتولي و كاشي و سراميك Kütahya وجود دارد و همچنين نمايشگاه هاي موقت نيز در آن برگزار مي شود. برخي از نمايشگاهاي موقتي كه برگزار شده بود شامل آثار هنرمنداني مانند اندي وارهول Andy Warhol، جوآن ميرو Joan Miro، فريده كوهلو Frida Kahlo و پابلو پيكاسو Pablo Picasso بوده است. از اين موزه كه جزو جاذبه هاي ديدني استانبول است، هر جمعه بين ساعت 6 بعد از ظهر تا 10 شب كه ورودي آن به شكل رايگان و بدون پرداخت هزينه است مي توانيد بازديد كنيد.

آدرس: استانبول، تپه باشي، Meşrutiyet Caddesi No.۶۵

مركز فرهنگي و هنري سالت گالاتا: مركز هنري و فرهنگي سالت گالاتا Salt Galata علاوه بر داشتن معماري خاص و منحصر به فردش، داراي كتابخانه و نمايشگاه است كه در يك ساختمان قديمي بانك عثماني قرار دارد. در داخل اين ساختمان اين مركز هنري، يك كتابخانه تحقيقاتي زيبا؛ رستوان،كافه، كتاب فروشي، گالري هنري و موزه عثماني قرار دارد كه رايگان بوده و به راحتي مي توانيد يك روز خود را در تور استانبول تعطيلات خرداد به بازديد از اين مكان اختصاص دهيد.

آدرس: استانبول، كاراكوي، Arap Cami Mahallesi, Bankalar Caddesi No.۱۱

گالري هنري در خيابان استقلال: گالريهاي هنري استانبول هميشه رايگان هستند، بنابراين براي كساني كه به دنبال تور ارزان استانبول و سفر اقتصادي هستند از گزينه هاي مناسب براي تماشا كردن محسوب مي شوند.در استانبول تعداد زيادي از بهترين گالريهاي هنري در خيابان استقلال قرار دارند كه از مشهورترين آنها مي توان به گالري آپارتماني اشاره كرده كه در هر طبقه از آن گالريهاي هنري متفاوت مانند Galeri Zilberman, Galerist, and Galeri Nev وجود دارد. در فاصله كمي دورتر از خيابان استقلال، گالري هنرهاي معاصري به نام Arter وجود دارد كه در آن نمايشگاهاي مهم و ارزشمند برگزار مي شود.

گردش و تفريح با تور بالات: يكي از محله هاي رنگارنگ و تاريخي كه در نزديكي استانبول قرار دارد و شما مي توانيد يك روز كامل بدون پرداخت پول در آنجا بگذاريد و لذت ببريد محله بالات Balat است. مي توانيد ساختمان كالج ارتودكس فانار يوناني Phanar Greek Orthodox College building را تماشا كنيد و يا شمعي در كليساي سنت جورج St. George Church روشن كنيد. از زيباييهاي كليساي بلغاري سنت استفان Stephen Bulgarian Church و خانه هاي ديدني كه به شهر بورژوازي ، خانواده يوناني ارتدكس، تعلق دارد در تور استانبول لذت ببريد.

مسجد زيركZeyrek Mosque : مسجد زيرك Zeyrek Mosque با چشم انداز زيبا، يكي از زيباترين مكانهاي ديدني استانبول است. اين مسجد ابتدا يك صومعه پانتئون بود كه شامل دو كليساي سنتي ارتدكس شرقي و يك كليساي كوچك بود. مسجد زيرك، دومين ساختمان باستاني مذهبي باقي مانده توسط بيزانس، پس از مسجد ايا صوفيه ساخته شد، اما اين مسجد بعد از سقوط قسطنطنيه (نام كهن استانبول) تبديل به مسجد شد.

آدرس: استانبول، خيابان عبدالله، فاطه

مسكو، سفري رايگان به قرن پانزدهم ميلادي

اگرچه مسكو يكي از گران ترين شهرهاي جهان است، اما هنوز چيزهايي وجود دارد كه مي توانيد به صورت رايگان از آن لذت ببريد، فقط بايد بدانيد كه چه كارهايي انجام دهيد. ما ليستي از چيزهايي كه به شما كمك مي كند از تعطيلات خود در مسكو بدون پرداخت هزينه زياد لذت ببريد تهيه كرده ايم. با الفباي سفر همراه باشيد.

گشت و گذر در پاركها: مسكو بيش از 60 پارك دارد كه بيشتر آنها براي بازديد رايگان هستند. اما بعضي از اين پاركها به قدري سرسبز و زيبا هستند كه عملا ممكن است شما چند روز وقت خود را صرف تماشا و قدم زدن در آنها كنيد. از كاخ سلطنتي تساريتسنو كه متعلق به قرن 18 ميلادي است بازديد كنيد و در هنگام غروب از آبنماي موزيكال لذت ببريد. در كولومنسكويه و اطرافش قدم بزنيد. بر اساس سليقه خود مي توانيد در تور ارزان روسيه، پارك كوسكووو در جايي كه داستان عاشقانه جذاب بين كنت شرمتف و برده او پراسكوفيا كوواليووا اتفاق افتاده پياده روي كنيد، دوچرخه سواريدر پارك جنگل ايزمايلووو را امتحان كنيد، يا اينكه عظمت شوروي سابق را در پارك VDNKh لمس كنيد.

به تماشاي اجراي موسيقي رايگان بپردازيد: مسكو خيلي بيشتر از چيزي كه تصورش را كنيد كلاب و كافه دارد كه در برخي از آن ها كنسرت هاي رايگان اجرا مي شود. مي توانيد موسيقي ايندي را در كلاب Dama گوش دهيد، از گوش دادن به موسيقي ريتم اند بلوز در كلاب Roadhouse لذت ببريد و يا اينكه در كافه هاي Punch & Judy و Imagine به تماشاي كنسرت رايگان بنشينيد. فقط به اين مورد توجه كنيد كه وب سايت آن ها را از قبل بايد چك كنيد.

زيبايهاي مترو مسكو را ببينيد: خيلي ها معتقد هستند كه متروي مسكو يكي از زيباترين متروهاي دنيا است، به شكلي كه از 206 ايستگاه آن، 44 ايستگاه آن مكان هاي ميراث فرهنگي و جزو جاذبه هاي گردشگري روسيه به شمار مي روند. هر ايستگاه نيز داري تاريخ خاص خود است. پس اگر تمايل نداريد كه براي تورهاي راهنما هزينه كنيد، با كمي تحقيق و فقط با خريد بليط ورودي مترو، ايستگاه هاي پر زرق و برق و زيبا را كشف كنيد. فقط به ساعتهاي شلوغ و پر تردد توجه داشته باشيد.

كليساهاي باشكوه ارتدودكس را ببينيد: كليساهاي رنگاروانگ و گنبد پيازي مسكو به غير از اينكه براي عكس گرفتن مكانهاي فوق العاده اي هستند، ورود به همه آن ها نيز رايگان است، اما قوانيني براي وارد شدن وجود دارد كه بايد رعايت شود: خانمها بايد لباس پوشيده به تن داشته باشند و روسري به سر داشته باشند و آقايان نيز اجازه ندارند شلوارك بپوشند و سرشان را بپوشانند. به غير از اين موارد، چيزي ديگري مانع ورود و بازديد از اين عبادتگاهاي پر جلال و شكوه كه مربوط به قرن 15 است وجود ندارد. علاوه بر كليساي جامع سنت باسيل و كليساهاي كاخ كرملين، كليساهاي زيبا ديگري مانند كليساي جامع مسيح منجي، صومعه نووودويچي، كليساي الياس پيامبر و كليساي جامع يلوخووو نيز را مي توانيد مشاهد كنيد. در مسكو بيش از هزار كليساي كوچك و بزرگ وجود دارد كه مي توانيد انتخاب كرده و در تور مسكو سن پترزبورگ بازديد كنيد.

محو تماشاي معماري بناها شويد: مسكو با تاريخ 870 ساله، بناها و آثار تاريخي زيادي را در خود جاي داده كه تا هفته ها مي توانيد مشغول ديدن آنها در تور تركيبي روسيه باشيد. با توجه به سليقه شخصي خود مي توانيد از آنها بازديد كنيد و از معماري آنها شگفت زده شويد: بناهاي قرن هفدهمي، كليساهاي جامع دوره باروك مسكو، آسمان خراش هاي سبك استاليني، ساختمان هاي مدرن و برج هاي شيشه اي و بتني.

بازديد از موزه هاي رايگان: بيشتر از هزار موزه در مسكو وجود دارد كه ورود به بسياري از آن ها در سومين يكشنبه هر ماه رايگان است، همچنين از برخي از موزه ها در تمام اوقات بدون پرداخت هزينه مي توانيد بازديد كنيد . تور ادبي براي خود در مسكو ايجاد كنيد. به اكتشاف خانه گوركي كه در عمارتي لوكس به سبك هنر نو قرار دارد بپردازيد، پس از آن از خانه بولگاكوف كه خانه سابق ميخائيل بولگاكوف نويسنده روسي است و صحنه هاي مختلفي از رمان او به نام مرشد و مارگاريتا در آنجا به چشم مي خورد بازديد كنيد. اگر علاقه مند هستيد كه در مورد تاريخ متروي مسكو اطلاعات بيشتري كسب كنيد، موزه ملي متروي مسكو را انتخاب كنيد و كلكسيون منحصر به فرد قطارهاي قديمي مترو را ببينيد. براي بازديد از يكي مقبره لنين جنجالي ترين جاذبه مسكو، لازم نيست هزينه بپردازيد در آنجا مي توانيد پيكر حفظ شده اين انقلابي معروف را مشاهده كنيد.

آنتاليا، تفريحات جذاب رايگان در كنار گران ترين تفريحات

براي سفر خود به دنبال پيدا كردن راه هايي براي صرفه جويي هستيد؟ اينكه در هتل ارزان قيمت اقامت كنيد و يا وعده هاي غذايي سبك بخوريد؟ اما در طول سفر از بازديد برخي از اماكن توريستي نمي توان گذشت. اگر مقصد سفر شما آنتاليا است، الفباي سفر تفريحات رايگان آنتاليا را به شما معرفي مي كند.

بازديد از مسجد Yivli Minaret : يكي از جاهايي كه از آن بايد بازديد كنيد شهر قديم آنتاليا است كه جاذبه هاي ديدني در آنجا مي توانيد مشاهده كنيد. يكي از اين مكان هاي گردشگري آنتاليا، مسجد Yivli Minaret است. اين مسجد آجري قرمز رنگ با قدمتي از قرن 13، بسيار بلند بوده است و يكي از نمادهاي شهر آنتاليا مي باشد. اين مسجد كه در دوره سلجوقيان بنا شده، مناره اي به طول 38 متر دارد كه اگر از 90 پله آن بالا برويد با چشم انداز بي نظيري مواجه خواهيد شد. معماري بي عيب و نقص اين مسجد نيز بسيار تحسين بر انگيز است.

قدم زدن در پارك Karaalioglu : محلي پر از آرامش در ميان اين شهر پر جنب و جوش و مكاني جالب و زيبا براي لذت بردن از سفر تور آنتاليا قدم زدن در پارك Karaalioglu است. پارك تماشايي و سرسبزي كه داراي مناظر كم نظيري از ساحل بندر باستاني و درياي بي كران مي باشد. در اين پارك قدم بزنيد و از چشم انداز دل پذير درختان سوزني برگ مانند سرو، نخل و كاج لذت ببريد. در اين پارك مي توانيد فرصت را غنيمت بشماريد و از برخي از مكان هاي ديدني آنتاليا مانند ساختمان شهرداري، تئاتر شهر و برج هيدريليك نيز ديدن كنيد.

گشت و گذار در بازار آنتاليا: سفر به آنتاليا بدون ديدن بازارهاي مختلف و به خصوص مشهور شهر كامل نخواهد بود. حتي اگر شما هيچ خريدي هم نكنيد مي توانيد با فرهنگ محلي مردم كشور تركيه و شيوه زندگي آنها آشنا شويد و تجارب جديد بياموزيد. در بازار علاوه بر اجناس گوناگون و مغازه هاي مختلف، كافه هاي قديمي نيز وجود دارد كه سنتي هستند. در ميان قدم زدن و تماشاي مغازه ها شايد بعدا هم جنسي خريداري كنيد و يا حتي سوغات نيز تهيه كنيد چرا كه اجناس ارزان قيمتي درتور آنتاليا ارزان مي توانيد در اين مكان پيدا كنيد.

تماشاي ساحل كنيالتي Konyaaltı Beach : يكي ديگر از تفريحات رايگاني كه در آنتاليا مي توانيد انجام دهيد، رفتن به سواحل است. ما به شما ساحل كنيالتي را پيشنهاد مي كنيم كه شايد مايل باشيد حتي چندين بار به آنجا برويد. ساحل زيباي كنيالتي در غرب آنتاليا قرار دارد.اين ساحل محل ايده آلي براي عكاسي در تور ارزان آنتاليا است چرا كه پست زمينه آن كوهستان است كه زيبايي اين ساحل را دوچندان كرده است. رستوران ها و كافه ها، مراكز تفريحي و درختان زيبا در اين ساحل وجود دارد كه مي تواند چندين ساعت شما سرگرم كند. حتي ميتوانيد شنا كنيد، آفتاب بگيريد و در ساحل شني ماسه اي در تور آنتاليا تعطيلات خرداد قدم بزنيد.

پياده روي در مسير Lycian : جاده Lycian يك مسير پياده روي محبوب و خيره كننده است كه از امتداد ساحل الي دنيز Ölü Deniz در فتحيه از بنادر زيباي تركيه) آغاز مي شود كه داراي چشم انداز فوق العاده اي به درياي مديترانه است. طول اين جاده 540 كيلومتر است و يك فرصت عالي براي اكتشاف زيباييهاي تور آنتاليا در اين منطقه است. پياده روي يا دوچرخه سواري و موتور سواري در اين جاده چيزي است كه به آن نياز داريد. البته مسلما مجبور نيستيد كل اين مسير را طي كنيد.

تفريح در ساحل لارا Lara Beach : همان طور كه گفتيم يكي از تفريحات رايگان آنتاليا تفريح و سرگرمي در سواحل اين شهر است. يكي ديگر از سواحل جذاب و ديدني كه مي توانيد ساعاتي در آن خوش بگذرانيد ساحل لارا است كه در شرق آنتاليا قرار دارد، ساحلي شن و ماسه اي كه لحظات خوشي را مي توانيد براي خود بسازيد. در اين ساحل علاوه بر رستوران و كافه هاي مختلف، تفريحات جذاب ديگري در تور گردشگري آنتاليا براي شما محيا است از جمله زمين فوتبال، پارك عجايب، محلي براي واليبال ساحلي، انواع ورزش هاي آبي مانند جت اسكي و موج سواري.

ديدن برج ساعت Clock Tower : يكي از مكان هاي توريستي آنتاليا و نقاط اصلي شهر كه نمي توانيد از آن چشم پوشي كنيد برج ساعت است. تعدادي از مردم تركيه اين محل را به عنوان مكاني براي ملاقات و يا نقطه شروع براي تماشاي شهر قديم آنتاليا (كلايچي) مي باشد برجي كه آخرين بازمانده از برج هاي هشتادگانه آنتالياي قديم مي باشد. اين برج 14 متري، محل عاليي براي گرفتن عكس هاي زيبا و به ياد ماندني است. اين برج با نماي شگفت انگيز اطرافش با كافه ها و رستورانهاي مختلف احاطه شده كه توريستهاي زيادي را مجذوب خود كرده است.

بازدید : 243
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همانطور كه مي دانيد، نيمي از هدف هر سفري را تفريح تشكيل مي دهد و نيمه ديگر آن به خريد مربوط مي شود. البته بعضي افراد سفر را تنها براي خريد كردنش دوست دارند. در اينجا مراكز خريد و بازار هايي را معرفي كرده ايم كه در سراسر دنيا معروف بوده و بهترين خريد عمرتان را برايتان رقم خواهند زد.

استانبول، شهري به شدت آشنا براي عاشقان خريد

براي خريد كردن در استانبول بازارهاي سر باز و سربسته قديمي زيادي وجود دارد. خود را در بازار ادويه استانبول كه در آن عطر ميوه، چاي و ادويه از هر گوشه و كناري به مشام ميرسد تصور كنيد يا در بازار عتيقه فريكوي كه اشياي قديمي به فروش مي رسد گشت بزنيد. پيشنهاد ما اين است ابتدا از قيمت تور استانبول با خبر شده و اولين صرفه جويي در هزينه را با خريد اين تور ارزان انجام دهيد.

بازار آراستا استانبول: بازار آرستا (Arasta Bazaar) در پشت مسجد آبي قرار دارد و با حدود 70 فروشگاه، تجربه خريد در اين محل در مقايسه با بازار بزرگ بسيار ناچيز است.شما مي توانيد انواع قاليچه، دستمال كاغذي، كالاهاي نخي دستباف، جواهرات، نقاشيهاي تزئيني، كوسن هاي مختلف را با قيمت هاي كمي بالاتر از بازار بزرگ در اين بازار پيدا كنيد. البته ممكن است احساس كنيد كه مغازه داران در مقايسه با بازار بزرگ به شما تخفيف نمي دهند. از فروشگاه مشهور ايزنيك كلاسيك بازديد كنيد كه سراميكهاي به سبك سنتي را به طراحهاي جديد و معاصر كه هنر منطقه آناتولي ميباشد را به فروش مي رساند. همه مردم محلي و گردشگران از اين فروشگاه كه در قلب بازار آرستا قرار دارد ديدن و خريد ميكنند. تعدادي از افراد نيز به حمام جنيفر علاقه مند ميشوند و منسوجات توليد شده كه از مواد طبيعي تهيه شده را مي خرند.

بازار ادويه استانبول: بازار ادويه يك چهارم بازار بزرگ است و براي خريد كردن گشت زدن انتخاب خوبي است و به راحتي ميتوانيد جنس مورد نظر خود را در آن پيدا كنيد. اين بازار در نزديكي مسجد جديد قرار دارد. در بازار قدم گشتي زده و بسته هاي هاي ادويه جات، چاي ها، روغن ها، گياهي و دانه ها را مشاهده كنيد. سعي كنيد خيابان پشتي بازار را هم كشف كنيد. در امتداد خيابان Hasicilar راه برويد و خليج شاخ طلايي را ببينيد. از مغازه هاي گلدان و كاسه هاي سفالي، لوازم التحرير، لوازم كودك، لباس و پارچه، لوازم الكترونيك، محصولات زيبايي و اسباب بازي اين محل ميتوانيد ديدن كنيد.

بازار عتيقه فروشي فريكوي استانبول: بازار عتيقه فروشي فريكوي (Feriköy Antique Market) كه در روزهاي يكشنبه برپا ميشود در آن بيش از 200 دستفروش اجناس قديمي و عتيقه از دوران عثماني تا جواهرات اروپايي قديمي را به فروش ميرسانند. شما مي توانيد كالاهاي مانند سكه هاي قديمي، ظروف چيني، راديوها و دوربين هاي قديمي را در اين محل پيدا كنيد. همچنين ميتوانيد نگاهي به اقلام نوستالژيك در اين محل بيندازيد از جمله فيلم هاي ويدوئي، پوسترها، كتاب ها و حتي اشيايي از دوران جنگ. بررسي اين بازار يك راه واقعا سرگرم كننده براي وقت گذراني در يك بعدازظهر يكشنبه در محله شيشلي است. با 20 دقيقه پياده روي از ايستگاه مترو Osmanbey به اين بازار كه در منطقه بومونتي قرار دارد ميرسيد.

بازار ارگانيك فريكوي : اين بازار در روزهاي شنبه در محل بازار عتيقه فروشي فريكوي برپا ميشود. تازه ترين محصولات ارگانيك از جمله عدس، آرد، نوشيدني، تخم مرغ و پنير را در اين بازار ميتوانيد خريداري كنيد. شما همچنين مي توانيد محصولات شوينده ارگانيك را كه در سوپر ماركتهاي استانبول پيدا نمي شود را نيز در اين مكان تهيه كنيد. قيمت هاي اين بازار كمي پايين تر از ساير فروشگاهها و سوپر ماركت هاي عمده فروش هستند. براي خريد محصول سالم و طبيعي و به صرفه اين بازار بهترين انتخاب است.

سالي بازار كاديكوي استانبول: شنبه بازار سالي كه در منطقه كاديكوي (Kadıköy Salı Bazaar) قرار دارد و يك بازار بزرگ در سمت آسيايي در استانبول است برپا ميشود. اين بازار به عنوان يك نسخه بزرگتر از بازارهاي محله هفتگي است كه در اطراف شهر برگزار مي شود، در اين بازار همه چي از جمله تخم مرغ هاي تازه را ميتوانيد بخريد. در اين بازار محلي ميتوانيد غذاهاي خياباني مانند كباب تركي يا ساندويچ ماهي را بخوريد. اين بازار اخيرا به محل جديدي انتقال پيدا كرده و در مقابل ايستگاه مترو Göztepe برپا مي شود. در داخل ايستگاه علامت هايي وجود دارد كه شما را به سمت بازار سالي هدايت ميكنند.

بازار Sahaflar Çarşısı استانبول: عاشقان كتاب حتما بايد براي خريد كردن زماني را به كشف كردن اين بازار قديمي اختصاص دهند. اين بازار كتاب بين مسجد بايزيد و بازار بزرگ قرار دارد.بازار كتاب Sahaflar Çarşısı براي خريد انواع كتابها و مجله هاي قديمي دوران عثماني و دست نوشته هاي تركي نسخه هاي قرآني و كتاب هاي طرز تهيه قهوه تركي انتخاب بسيار مناسبي است. با اينكه متاسفانه تعداد افراد كتابخوان زياد نيست ولي همچنان در اين بازار كتاب و نقاشي و قلم هاي خوش نويسي و نقشه ميتوانيد پيدا كنيد.

آنتاليا، شهري مخصوص تفريح با خريد

آنتاليا علاوه بر جاذبه هاي گردشگري زيادي كه دارد، مراكز خريدي را براي رفع بسياري از نياز ها در خود جاي داده است. در اين شهر علاوه بر تفريحات هيجان انگيز، خريد هاي شگفت انگيزي نيز خواهيد داشت.

مركز خريد مارك آنتاليا-MarkAntalya: در ماه آگوست سال 2013 مركز خريد مارك آنتاليا به منظور دسترسي بهتر و راحت تر اهالي و گردشگران در فضاي 51 هزار متر مربع ساخته شد. اين مركز داراي 155 فروشگاه مي باشد و شما مي توانيد اجناس و برندهاي متفاوت را به قيمتي اقتصادي بيابيد همچنين مي توانيد با اطلاع از قيمت تور آتتاليا و سپس خريد يا رزرو آن، در رستوران هاي اين مركز غذاي مورد علاقه خود را ميل كنيد. گفتني است كه اين مركز داراي پاركينگي با گنجايش سه هزار خودرو مي باشد.

مركز خريد ميگروس آنتاليا: مركز خريد ميگروس (Migros Shopping Center) در منطقه كنيالتي و نزديكي لونا پارك، آكواريوم، ميني سيتي و آكوالند قرار گرفته و بزرگترين مركز خريد آنتاليا محسوب ميشود. اين مركز تجاري در سال 2001 در مساحتي به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهاي داخلي و بين‌المللي از جمله تامي، زارا، مودو، ال‌سي، وايكيكي و لاكوست را در خود جاي داده است كه بنابر سليقه خود ميتوانيد در ميان همه اين فرشگاه ها بگرديد و كالاي مورد نظر خود را خريداري كنيد. در 23 رستوران، فست فود و كافي شاپ اين پاساژ ميتوانيد انواع غذاهاي خوشمزه بين الملي و تركي را امتحان كنيد. سرگرمي و تفريحات مختلفي از جمله برگزاري رويدادها و جشنواره هاي مختلف، پرديس سينمايي بزرگ به نام ماكسيموم با اكران فيلم هاي جديد تركي در مركز خريد ام ميگروس وجود دارد كه براي هر گردشگري جذاب خواهد بود. محوطه پاركينگ اين مركز خريد آنتاليا داراي 1300 ظرفيت خودرو است. همچنين به غير از ورودي اصلي، يك ورودي به طبقه همكف و يك ورودي جانبي نيز در اين محل به چشم مي خورد. طبقات اين مركز تجاري نيز توسط 12 پله برقي و دو آسانسور پانوراميك به هم متصل مي شود. هايپر ماركت ميگروس واقع در طبقه همكف و سينما نيز با هشت سالن نمايش فيلم و رستوران‌هاي آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌هاي مركز خريد ميگروس مشرف به دريا و كوه هاي بيداقي مي باشند. اين مركز تجاري از 10 صبح تا 10 شب يكسره باز است.

مركز خريد تراسيتي آنتاليا-TerraCity: مركز خريد تراسيتي يكي از بهترين، مشهور ترين مراكز تجاري آنتاليا است كه در مساحتي به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد. مركز خريد تراسيتي متشكل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است.در ميان فروشگاه هاي آن برندهاي مطرح و به روز ترك و بين الملي از جمله نايك، پير كاردين، هوگو باس، گانت، ماسيمو دوتي، ماكس مارا، تامي هيلفيگر ماركس اند اسپنسر و.. نيز قرار دارد. اين مركز تجاري داراي مغازه هاي فروش لوازم خانگي و ديجيتال، لوازم آرايشي، كيف و كفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشي است كه تمامي گردشگران ميتوانند مطابق سليقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خريداري كنند، همچنين فروشگاهاي مخصوص كودكان از جمله لباس و اسباب بازي نيز در اين محل به چشم مي خورد. علاوه بر فروشگاه هاي متنوعي كه در مركز خريد تراسيتي (TerraCity) آنتاليا قرار دارد، طبقه چهارم آن داراي 30 رستوران و كافه است كه غذاهاي تركي و بين الملي را براي مشتريان خود سرو ميكند كه پس از گشت زني و رفع خستگي ميتوانيد در اين رستورانها غذاي خوشمزه ميل كنيد. همچنين زمين هاي بازي كودكان و خردسالان نيز از امكانات تفريحي و سرگرم كننده است تراسيتي آنتاليا كه ميتوانيد از آنها بهره مند شويد.اتاق تعويض پوشك، اطلاعات، مسجد، پاركينگ، تاكسي، ويلچير، اينترنت وايفاي، اشيا گمشده، دستگاه هاي خودپرداز، رخت كن و بخشي از امكانات مركز خريد تراسيتي ميباشد. اين مركز خريد از ده صبح تا ده شب باز است.

مسكو، خريدهايي كه شما را با تزارهاي روس در مي آميزد

تماشاي آثار به جاي مانده از دوران شوروي، صنايع دستي و غذاي خياباني لذيذ فقط چند مورد از چيزهايي است كه در بازارهاي مسكو ميتوانيد پيدا كنيد. بازارهايي كه تاريخ گذشته روسيه را ميتوانيد در آن جستجو كنيد.

بازار Izmailovsky مسكو: بازاري با اشياء شگفت انگيز و عتيقه مانند سماورها، گرامافون، كلاه هاي خز دار، سكه هاي باستاني و حتي مجسمه هاي استالين.بازار (Izmailovsky) مسكو مانند گنجينه اي است كه هيچ مرزي ندارد. محصولات دست بافت و صنايع دستي كه با مهارت زيبايي طراحي شده در اين بازار به چشم ميخورند كه بسيار جذاب و ديدني هستند. براي اينكه سوغات را با قيمت زياد نخريد پس بهتر است كه براي خريد به سراغ فروشگاه هاي سوغات مسكو در بازار (Izmailovsky) برويد. در بالكن طبقه دوم اين محل مي توانيد هنرهاي دستي محلي و فرش دستباف اين شهر را پيدا كنيد. اين بازار در نزديكي ميدان كرملين قرار دارد كه در تور مسكو سنت پتربورگ ميتوانيد خريدهاي مقرون به صرفه ايي در اين محل داشته باشيد.

بازار Danilovsky مسكو: اين بازار، بازار كشاورزان و محل يافتن مواد غذايي ارگانيك در مسكو است. بازار (Danilovsky) بهترين محصولات توليدي كشاورزان روسيه را در اين محل عرضه ميكند. گوشت، پنير و مرباي محلي را در اين بازار ميتوانيد تهيه كنيد و همچنين و عطر و بوي تازه نان در گوشه و كنار اين محل به مشام ميرسد. ميوه و سبزيجات تازه، آجيل و خشكبار و ميوه خشك بسته بندي شده در اين بازار به فروش ميرسد. بازار (Danilovsky) از ساعت 8 صبح تا 8 شب داير است و در خيابان 74 Muytnaya قرار دارد.

بازار Novopodrezkovo مسكو: در يك روز شلوغ اين بازار ميزبان حدود 4 تا 6 هزار فروشنده است. بازار (Novopodrezkovo) نسبت به ساير بازارهاي ديگر كمتر شناخته شده است كه بسيار مورد علاقه مردم محلي است. در اين بازار محصولات داراي افزايش قيمت زيادي نيستند و به راحتي ميتوانيد با قيمت مقرون به صرفه در اين محل سوغات تهيه كنيد.

بازار Novopodrezkovoبراي گردشگران يك محل كمتر شناخته شده و ايده آل براي خريد كردن است. لباسهاي مختلف، وسايل طراحي لباس و اجناس عتيقه را در اين محل ميتوانيد پيدا كنيد. برخي از اشياي قديمي كه گنجينه هاي دوران شوري سابق هستند در اين بازار به چشم ميخورند. محل برگزاري اين بازار قبلا جاي ديگري بوده كه در حال حاضر به محلي ديگر منتقل شده و در آخر هفته ها داير است.

بازار Bloshiny Rynok مسكو: براي كساني كه عاشق اجناس عتيقه هستند رفتن به بازار (Bloshiny Rynok) از واجبات است.اجناس قديمي و عتيقه كه متعلق به دوران شوري سابق هستند در اين محل براي فروش گرداوري شده اند.انواع كفش و لباس كه برخي از آنها به قرن 20 تعلق دارد را در بازار (Bloshiny Rynok) مي توانيد جستجو كنيد. موسيقيهاي كه از گرامافون هاي قديمي اين بازار پخش ميشود فضايي از حال و هواي دوران شوري را به وجود مي آورد. براي خريد در اين بازار قديمي از قيمت تور روسيه مطلع شده و با خريد آن خود را به اين بازار ها برسانيد.

بازار Gorbushka Electronics: انبوهي از كالاهاي الكترونيكي مقرون به صرفه با قيمت كارخانه را در اين محل ميتوانيد خريداري كنيد. همچنين محل عالي براي خريد دي وي دي و وي سي دي و بازيهاي كامپيوتري است. بازار (Gorbushka) نيز كالاهاي الكترونيكي و لوازم خانگي و فيلم و آلبوم عكس را با قيمت هاي ارزان به فروش ميرساند.اين بازار در نزديكي مركز فرهنگي Gorbunov قرار دارد. بازار (Gorbushka Electronics) همچنين عنوان يك محل ملاقات براي علاقه مندان فيلم و موسيقي كه در اين محل يكديگر را ملاقات ميكنند.

بازار Sevastopol Hotel مسكو: بازاري جالب و عجيب و غريب كه اجناس هندي، پاكستاني و افغانستاني در گوشه و كنار آن به چشم مي خورند. انواع اجناس پرزرق و برق اين بازار شما را مجذوب ميكند. انواع طلا و جواهر خاورميانه تا ابريشم دست بافت و اسباي بازي هاي مختلف را در بازار Sevastopol Hotel ميتوانيد پيدا كنيد.قيمت اجناس اين بازار بسيار ارزان است و در روزهاي آخر هفته داير ميشود.

بازدید : 229
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

در سراسر دنيا جاذبه هاي گردشگري زيادي وجود دارد كه براي توريست ها بسيار شگفت انگيز اند. در اين ميان مكان هاي مذهبي نيز هستند كه علاوه بر محل عبادن بودن، در معرض نمايش گردشگران و توريست ها مي باشند. براي آشنايي با برخي از اين مكان ها با ما همراه باشيد.

آنتاليا، شهري با تاريخ و مذهب كهن

آنتاليا مقصد محبوب تعطيلات است، پس از خريد تور آنتاليا لحظه آخري، شهر قديمي آنتاليا را كشف كنيد، دروازه هادريان و مناره شكسته را ببينيد. با رفتن به غار كارائين يا بالا رفتن به بالاي كوه تحتالي، از گرما فرار كنيد. از ديدن ويرانه هاي شهرهاي يونان باستان و شعله هاي آتش سوزي Chimaera شگفت زده شويد و در آخر مساجد باستاني و با شكوه آنتاليا را از دست ندهيد! براي تفريحات بيشتر در شهر با الفباي سفر همراه باشيد.

مسجد مراد پاشا آنتاليا: در سال 1507 به دستور صدراعظم مراد پاشا عثماني يا مراد پادشاه عثماني اين مسجد به صورت يك گنبد بر روي يك ده ضلعي بزرگ بيرون از محوطه كاخ در خيابان كاظم اوز آلپ ساخته شده است. به دستور سلطان مراد بر روي ديوارهاي داخلي آن كتيبه هاي زيبايي از خوشنويسي وجود دارد كه زيبايي خاصي به اين مسجد بخشيده است. محراب مسجد در كنار ممبر مرمري آن قرار دارد. ستونهاي قسمت انتهايي مسجد كه باريك و سه گنبدي هستند با سنگهاي رنگين تزئين شده اند.

مسجد يولي يا ييولي آنتاليا Yivliminare Mosque : مسجد يولي يا ييولي منار در سال 1320 به دست علاالدين كيقباد سلجوقي ساخته شده است.اين مناره 38 متر ارتفاع و 90 پله به سمت بالا دارد.اين مسجد به دليل داشتن شش گنبد از قديمي ترين نمونه هاي مسجدهاي چند گنبدي مي باشد. در حال حاضر از اين مسجد به عنوان مكان آموزشي فرهنگي استفاده مي شود.

استانبول، جايگاه معروف ترين بناهاي تاريخي و مذهبي تركيه

استانبول مانند جواهري در تنگه بسفر و تركيه مي درخشد. اين شهر را مي توان در تصوير ذهني به سه قسمت، سمت شمال و اروپايي، امتداد تنگه بسفر و آسيايي و شبه جزيره تاريخي تقسيم كرد. معروف ترين مكان ها و جاذبه هاي استانبول در بخش تاريخي آن قرار دارند. نقطه شروع سفر را خريد تور استانبول لحظه آخري و آغاز گردش در استانبول را مركز تاريخي قستنطنيه، مسجد آبي كه مسجد سلطان احمد نيز ناميده مي شود، قرار دهيد.

مسجد سلطان احمد استانبول Sultan Ahmed Mosque : اين مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد.اين مسجد در چند قدمي كاخي كه محل اقامت پادشاهان عثماني بوده است قرار دارد.اين مسجد در مقابل كليساي اياصوفيه توسط معماران عثماني و مسلمان ساخته شده است.اين مسجد يكي از شاهكارهاي معماري اسلامي است و به دليل استفاده زياد از رنگ آبي در نقاشي هاي داخلي و كاشي هاي آبي، در غرب اين مسجد به نام مسجد كبود شناخته مي شود. قبر سلطان احمد در اين مسجد واقع است.

مسجد اياصوفيه استانبول Hagia Sophia : كليساي اياصوفيه در سال 532 ميلادي به دستور ژوستنين اول ساخته شده است و پس از فتح استانبول محمد دوم دستور داد اين كليسا را به مسجد تبديل كنند. در زمان مراد سوم بود كه مناره، منبر ومحراب به اياصوفيه اضافه شد. در دوره مراد چهارم، آياتي از قرآن برروي ديوارها و سقف اياصوفيه نگاشته شد؛ علاوه بر اين لوحه‌هايي به دور سقف اياصوفيه نصب كردند كه در آن نام الله، محمد، ابوبكر، عمر، عثمان، علي، حسن و حسين نوشته شده بود. معماري ايا صوفيه يكي از برجسته ترين معماري هاي اسلامي است. با به قدرت رسيدن آتاترك مسجد اياصوفيه به موزه تبديل شد.

روسيه، سه قاره در يك كشور با وفور اماكن مذهبي

سفر به روسيه به معني مقياسي از گردش در منطقه است. هر چيزي كه سليقه تان است را مثل اروپاي روسيه، خاور دور و اورال را در اينجا پيدا مي كنيد. ما يك راهنماي هدف براي كساني كه اولين بار قصد سفر به روسيه را دارند و از تور مسكو سنت پترزبورگ استفاده مي كنند،آماده و ارائه مي كنيم و شما مي توانيد از آن به عنوان يك پلت فرم براي ماجراجويي هاي بيشتر در اماكن مذهبي و گردشگري استفاده كنيد.

كليساي خون مقدس سن پترزبورگ: كليساي منجي يكي از ديدنيهاي سن پترزبورگ و جاذبه هاي روسيه شبيه كليساي سنت باسيل در مسكو است. معماري كليساي منجي به عهده معمار پارلاند بوده است كه از فرم كليساي سن باسيل مقدس كه در مسكو واقع شده است و در آن زمان به عنوان سمبل معماري سنتي در روسيه شناخته شده است الهام گرفته است. يكي از ويژگيهاي معماري اين كليسا، به جاي يك وروردي اصلي دو ورودي در دو جهت كليسا وجود دارد.كليسا، به طور برجسته‌اي اي در كنار كانال گريبويدوف ساخته شده و جاده‌هاي آسفالت شده در دو سوي كانال اجرا شده است. در مارس 1881، زماني كه كالسكه الكساندر در كنار كانال حركت مي‌كرد، نارنجكي توسط يك فرد آشوب‌طلب به سمت كالسكه وي پرتاب شده و منفجر شد. تزار كه از اين حمله غافلگير شده بود، از كالسكه خارج شده و شروع به تعرض به مجرم فرضي كرد. در اين هنگام فرد آشوب طلب ديگري از فرصت استفاده كرده و بمبي ديگر را منفجر كرد كه به كشته شدن خود و زخمي شدن سزار انجاميد. تزار كه به شدت خونريزي مي‌كرد، به قصر زمستاني منتقل شده و پس از چند ساعت در گذشت. معماران موظف شدند تا محل ترور اتزار را كه بر روي پول بودهاست را درون كليسا جاي بدهند كه در نيمه غربي كليسا قرار دارد و در سال 1907 ميلادي توسط پوشش گرانبهايي پوشانده شد.در مكاني پايين تر از سطح كليسا كه با چند پله از سطح كليسا جدا مي شود مي توان نرده ها و پل آغشته به خون تزار را مشاهده نمود. اين كليسا بين سالهاي 1883-1907 ساخته شده است و يكي از بهترين جاذبه هاي گردشگري سن پترزبورگ به شمار ميرود. اين كليسا به اسمامي ديگري نظير كليساي خون مقدس، كليساي خون ريخته شده و .. نيز مشور است.

كليساي Anne ******che : يكي از زيباترين كليساهاي سن پترزبورگ مي باشد. بهترين نمونه معماري قديمي در شهر است. كليساي چوبي به دستور پتر كبير در سال 1714 براي برپايي جشن تولد دخترش آنا ساخته شد. بعدها نماي كليسا از چوبي به سنگي تبديل شد. در ابتدا كليسا براي اعضاي دادگاه رزرو مي شد اما بعدا به كليساهاي عمومي معروف براي ساكنان اشرافي سن پترزبورگ تبديل شد. در سال 1930 كليسا بسته شد و ابتدا به انبار و سپس موزه تبديل شد. درسال 1990 دوباره به كليساي ارتودكس تبديل گرديد.

بازدید : 488
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

همه انسان ها خريد كردن را دوست دارند و از حس خوب خريد كردن در شهرها و مراكز خريد فوق العاده در سرتاسر دنيا صحبت مي كنند. اما براي ايراني هايي كه اهل سفر هستند اين مبحث كمي متفاوت مي باشد. چرا كه آنها مي توانند در كشورهاي ديگر تجربه خريد فوق العاده اي را تجربه نمايند. امروز باهم به بررسي چند مكاني كه مي توانيد بهترين خريد را داشته باشيد مي پردازيم.

استانبول، شهر محبوب و معروف براي خريد

اگر شما به دنبال فروشگاهاي بزرگ بين المللي مد مانند گوجي و لويي ويتون در استانبول هستيد در محله هاي Nişantaşı استانبول و پارك ايستينيه و مركز خريد زورلو ميتوانيد به دنبال آنها باشيد. با اين حال بوتيكهاي مختلفي ديگري در شهر هستند كه اين نوع لباسهاي را به فروش مي رسانند. الفباي سفر آنها را به شما معرفي ميكند.

بوتيك Atelier 55 استانبول : خيابان Serdar-ı Ekrem واقع در گالاتا يكي از جالب ترين خيابان هاي استانبول است كه خيابانهاي سنگ فرش و ساختمان هاي نئو كلاسيك در آن به چشم مي خورد. در انتهاي اين خيابان شما به اين بوتيك ميرسيد. بوتيك Atelier 55 داراي مجموعه اي از لباسهاي به روز برند هاي محلي و بين المللي و لوازم جانبي شيك و امروزي مي باشد.

شما مي توانيد نام هايي مانند بورا آكسو و Ümit Benan را در اين محل پيدا كنيد و همچنين Charlotte Olympia ، R & Y Augousti و ديگر برندهاي مطرح را در بوتيك Atelier 55 در تور استانبول ميتوانيد تهيه كنيد.

بوتيك Midnight Express استانبول: اين بوتيك توسط يك معمار و طراح مطرح مد تاسيس شده است كه در محله زيباي ببك قرار گرفته است. مجموعه ايي از بهترين لباسهاي و لوازم جاني مردانه و زنانه از برندهاي تركي و بين المللي را در اين محل مي توانيد تهيه كنيد.

بوتيك ميدنايت اكسپر به محلي براي نمايش لباسهاي مد و به روز در استانبول بسيار شناخته شده است. اين بوتيك طرحهاي محلي مانند كيفهاي شيك از برند Mehry Mu، مجموعه از لباسهاي به روز Burçe Bekrek را به فروش مي رساند. علاوه بر لباسهاي برند انواع جواهرات و لوازم جانبي، دكوراسيون منزل را در تور استانبول ميتوانيد از اين بوتيك تهيه كنيد.

بوتيك V2K Designers استانبول: بوتيك وي تو كي ديزاينر به عنوان اولين برند مشهور ترك، واكو تعلق دارد كه در يك بوتيك جداگانه به نام V2K Designers محصولات به روز و برند خود را ارائه مي نمايد. در اينجا شما ميتوانيد پوشاك شيك و به روز طراحان خلاق جهان از جمله الكساندر وانگ، پيتر سام و همچنين بهترين طراحان تركيه مانند حسين چلايان را مشاهده كنيد. همچنين مجموعه كفش و كيف و لوازم جانبي بسيار شيك و امروزي در اين بوتيك در معرض فروش قرار دارند. بوتيك وي تو كي ديزاينر V2K Designers استانبول در محله عبدي ابيكسي قرار دارد.

بوتيك Beymen Blender استانبول: از ارائه برند Acne Studios گرفته تا زديگ و ولتير در اين بوتيك، بيمن را به يكي از مشهورترين بوتيكهاي استانبول تبديل كرده است. علاوه بر اين، اين بوتيك بهترين مجموعه هاي بين الملي از برندهاي مشهور را نيز عرضه ميكند. اين بوتيك همچنين علاوه بر فروش برندهاي مطرح و محبوب به زيبايي شناسي نيز تاكيد زيادي دارد. در بوتيك بيمن كه در محله عبدي ابيكسي قرار گرفته شما مي توانيد انواع لباسهاي شنا، كيف و كفش و لوازم جانبي مد را خريداري كنيد.

بوتيك Acquaverde استانبول: بوتيك Acquaverde در محله گالاتا قرار گرفته است و براي افرادي كه به دنبال لباسهاي برند و به روز هستند بهترين انتخاب است. در اين بوتيك انواع تي شرت، كفش هاي ورزشي و لوازم جانبي از برندهاي معروف دنيا مانند آمريكن وينتيج، Majestic Fiatures و Otto d’Ame را در ميتوانيد خريداري كنيد.

آنتاليا، شهر ساحلي بي نظير براي خريد

آنتاليا علاوه بر تفريحات عالي براي گردشگران، مكان هاي شگفت انگيزي نيز براي خريد دارد كه در آنها مي توانيد تمام وسايل مورد نياز خود را به همراه بهترين سوغاتي ها و اجناس ديگر با قيمت مناسب خريداري نماييد.

مركز خريد تراسيتي آنتاليا-TerraCity: مركز خريد تراسيتي يكي از بهترين و مشهور ترين مراكز تجاري آنتاليا است كه در مساحتي به وسعت ۴۸٫۰۰۰ متر در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد.

مركز خريد تراسيتي متشكل از ۴ طبقه و 150 فروشگاه در منطقه مرادپاشا و در محله فنر قرار گرفته است. در ميان فروشگاه هاي آن برندهاي مطرح و به روز ترك و بين الملي از جمله نايك، پير كاردين، هوگو باس، گانت، ماسيمو دوتي، ماكس مارا، تامي هيلفيگر ماركس اند اسپنسر و.. نيز قرار دارد. اين مركز تجاري داراي مغازه هاي فروش لوازم خانگي و ديجيتال، لوازم آرايشي، كيف و كفش ، جواهر، ساعت و لوازم ورزشي است كه تمامي گردشگران ميتوانند مطابق سليقه و بودجه خود اجناس مورد نظر خود را انتخاب و خريداري كنند، همچنين فروشگاهاي مخصوص كودكان از جمله لباس و اسباب بازي نيز در اين محل به چشم مي خورد.

علاوه بر فروشگاه هاي متنوعي كه در مركز خريد تراسيتي TerraCity آنتاليا قرار دارد، طبقه چهارم آن داراي 30 رستوران و كافه است كه غذاهاي تركي و بين الملي را براي مشتريان خود سرو ميكند كه پس از گشت زني و رفع خستگي ميتوانيد در اين رستورانها غذاي خوشمزه ميل كنيد.

همچنين زمين هاي بازي كودكان و خردسالان نيز از امكانات تفريحي و سرگرم كننده است تراسيتي آنتاليا كه ميتوانيد از آنها بهره مند شويد.اتاق تعويض پوشك، اطلاعات، مسجد، پاركينگ، تاكسي، ويلچير، اينترنت وايفاي، اشيا گمشده، دستگاه هاي خودپرداز، رخت كن و .. بخشي از امكانات مركز خريد تراسيتي ميباشد. اين مركز خريد براي مسافران تور آنتاليا از ده صبح تا ده شب باز است.

مركز خريد ميگروس آنتاليا: مركز خريد ميگروس Migros Shopping Center در منطقه كنيالتي و نزديكي لونا پارك، آكواريوم، ميني سيتي و آكوالند قرار گرفته و بزرگترين مركز خريد آنتاليا محسوب ميشود.

اين مركز تجاري در سال 2001 در مساحتي به وسعت 50000 مترمربع افتتاح شد و با 130 فروشگاه محصولات مختلف از برندهاي داخلي و بين‌المللي از جمله تامي، زارا، مودو، ال‌سي، وايكيكي و لاكوست را در خود جاي داده است كه بنابر سليقه خود ميتوانيد در ميان همه اين فرشگاه ها بگرديد و كالاي مورد نظر خود را خريداري كنيد. در 23 رستوران، فست فود و كافي شاپ اين پاساژ ميتوانيد انواع غذاهاي خوشمزه بين الملي و تركي را امتحان كنيد. سرگرمي و تفريحات مختلفي از جمله برگزاري رويدادها و جشنواره هاي مختلف، پرديس سينمايي بزرگ به نام ماكسيموم با اكران فيلم هاي جديد تركي در مركز خريد ام ميگروس وجود دارد كه براي هر گردشگري جذاب خواهد بود.

محوطه پاركينگ اين مركز خريد آنتاليا داراي 1300 ظرفيت خودرو است. همچنين به غير از ورودي اصلي، يك ورودي به طبقه همكف و يك ورودي جانبي نيز در اين محل به چشم مي خورد. طبقات اين مركز تجاري نيز توسط 12 پله برقي و دو آسانسور پانوراميك به هم متصل مي شود. هايپر ماركت ميگروس واقع در طبقه همكف و سينما نيز با هشت سالن نمايش فيلم و رستوران‌هاي آن در طبقه اول قرار گرفته اند. چشم‌انداز رستوران‌هاي مركز خريد ميگروس مشرف به دريا و كوه‌هاي بيداقي مي باشند. اين مركز تجاري از 10 صبح تا 10 شب يكسره باز است.

مركز خريد مارك آنتاليا-MarkAntalya: در ماه آگوست سال 2013 مركز خريد مارك آنتاليا به منظور دسترسي بهتر و راحت تر اهالي و گردشگران در فضاي 51 هزار متر مربع ساخته شد. اين مركز داراي 155 فروشگاه مي باشد و شما مي توانيد اجناس و برندهاي متفاوت را به قيمتي اقتصادي بيابيد همچنين مي توانيد در رستوران هاي اين مركز غذاي مورد علاقه خود را ميل كنيد. گفتني است كه اين مركز داراي پاركينگي با گنجايش سه هزار خودرو مي باشد. اطلاعات مركز: اين مركز همه روزه از ساعت 10 صبح الي 22 باز مي باشد.

دبي، يكي از بهترين شهرها براي خريد

دبي براي داشتن مغازههاي مد و فشن شهرت جهاني دارد. از برندهاي محلي گرفته تا برندهاي لوكس اين شهر براي علاقه مندان به مد فروشگاههاي زيادي براي خريد كردن دارد. الفباي سفر بهترين فروشگاها را به شما معرفي ميكند.

مركز خريد سوق مدينه جميرا دبي: فروشگاه سوق مدينه جميرا Souk Madinat Jumeirah براي كساني است كه دنبال اجناس خاص محلي هستند و بازديد از اين مركز خريد مدرن را نبايد از دست بدهند.اين مركز خريد با تقليد از سبك و معماري يك بازار عربي سنتي، بهترين مغازه هاي مد و فشن را در يك محيط سنتي و قديمي در خود جاي داده است.

سوق كه در زبان محلي به معني بازار است داراي فروشگاه هاي مختلف طلا و جواهر و كفش از كشورهاي اطراف منطقه است. اين محل همچنين يك مكان عالي براي تماشاي برج العرب در عين خريد كردن در تور دبي لحظه آخري است.

فروشگاه والت فشن دبي: فروشگاه فشن والت Fashion Vault سبك هايي از بهترين طراحان محلي را جمع آوري كرده و جايي است كه همه طراحان منطقه اجناس خود را در مدلهاي مختلف به فروش ميرسانند. اين فروشگاه بهترين جا براي نمايش هنر افراد پر استعداد است و فرصتي براي حمايت از طراحان خلاق محلي براي نمايش مد و فشن را فراهم كرده است. گردشگران تور دبي ارزان ميتوانند مدلهاي برند و خاص را در اين محل خريداري كنند.

فروشگاه فشن اونيو دبي: فروشگاه فشن اونيو Fashion Avenue دبي در دبي مال يكي از بزرگترين مراكز تجاري جهان با بيش از 1200 فروشگاه قرار دارد. اين فروشگاه براي طراحان مد و لباس يك محل رويايي محسوب ميشود.تمام برندهاي لاكچري مطرح و شناخته شده دنيا از جمله گوچي، شنل، كارتير و.. در گوشه و كنار اين مركز خريد قرار دارند كه امكان خريد را براي همه خريدارن با هر نوع سليقه فراهم ميكند.

فروشگاه فشن اونيو تجربه خريد منحصر به فردي را براي خريداران خود به جاي ميگذارد. از جمله شامل طراحي شخصي، خدمات سرويس دهي و حمل و نقل، تا خريدارن تجربه خريد منحصر به فردي را داشته باشند. اين سرويس را ميتوانيد حتي به صورت آنلاين رزرو كنيد. براي تهيه ارزان ترين بليط هواپيما دبي با ما همراه باشيد.

منطقه طراحي دبي: از فروشگاه هاي پاپ آپ گرفته تا برگزاري رويدادهاي مهم در منطقه طراحي دبي Dubai Design District يا به عبارتي D3، جايي است كه تا بخواهيد ميتوانيد ببينيد و غرق در مدلها و طراحهاي متنوع شويد. علاوه بر خريد كردن ميتوانيد يك فنجان قهوه در كافه One Life Kitchen و يا Lighthouse بنوشيد. اينجا محلي است كه ميتوانيد استايل لباسهاي شيك و روزانه شهروندان دبي را مشاهده كنيد.

بعضي از بزرگترين رويدادهاي بزرگ مد و فشن در منطقه طراحي دبي برگزار ميشود. جايي كه طراحان مد خاورميانه، استعداد هاي خود را در تار و پود لباسهايي كه طراحي كرده اند به نمايش گذاشته اند. رويداد سالانه مد در اين منطقه برگزار ميشود از جمله رويداد Sole DXB كه تعدادي از شناخته شده ترين مدل هاي كفش و برخي مارك هاي ورزشي بين المللي در آن ديده مي شود. در چنين جشنواره هايي كنسرتها و مراسماي سخنراني برگزار ميشود كه يك فضاي بزرگ و عالي براي گرداوري طراحان مد و لباس را ايجاد ميكند.

طراحان مد در مسابقات اسب سواري دبي: مسابقات اسب سواري دبي يكي از جالبترين و بزرگترين رويدادهايي است كه در دبي برگزار ميشود. اين مسابقه از سال 1996 در تقويم دبي قرار داشته و جز رويدادهايي است كه هرساله برگزار ميشود و علاقه مندان از سراسر جهان براي تماشاي مسابقات لوكس اسب سواري به دبي ميروند.

اين مسابقه هر سال در ماه مارچ در Meydan برگزار ميشود. اسبها تنها جذابيت اين رويداد نيستند بلكه اين مسابقه جام جهاني دبي بهترين مكان است كه عاشقان مد، علاوه بر تماشاي مسابقه ميتوانند تعدادي از سبكهاي مختلف و جالب لباس را در اين محل مشاهده كنند.

جام جهاني دبي حتي مسابقه ايي براي زيباترين كلاه نيز برگزار ميكند كه تعدادي از خانمها نيز در آن شركت دارند. تمام افراد مشهور دبي در صنعت مد از شركت كنندگان اين مراسم هستند كه اين فرصت براي طرفدارن مد است تا لباسهاي و هنر دست اين افراد هنرمند را مشاهده كنند. براي اطلاع از ليست هتل هاي خوب دبي الفباي سفر را دنبال كنيد.

بازدید : 261
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

برخي افراد در سفر هايشان به دنبال مكان هاي تفريحي و بعضي در مسافرت در پي مراكز خريد و خريد كردن هستند، در اين بين افرادي هستند كه در سفرشان به دنبال مكان ها و بناهاي تاريخي مي باشند و حتي هدف سفر خود را بازديد از اين مكان ها قرار مي دهند. در كشور تركيه بناهاي تاريخي رمز آلودي وجود دارد كه به بررسي برخي از آن ها مي پردازيم.

آنتاليا، شهري متعلق به دو امپراتوري

قبل از اينكه آنتاليا به مقصد محبوبي تبديل شود، يك شهر باستاني بود كه در دوران هلنيستي تاسيس شده بوده و بعدها بخشي از امپراطوري رم شد. به همين دليل شهر قديم آنتاليا داراي گذشته پرباري است.

دروازه هادريان يا هادرين آنتاليا – Hadrian’s Gate: دروازه هادريان يا هادرين يكي از زيباترين بناهاي تاريخي شهر آنتاليا مي باشد. اين دروازه اي به شيوه معماري كلاسيك يوناني از جنس مرمر سفيد ساخته شد و داراي 8 ستون از جنس گرانيت مي باشد كه در دو طرف چهار پايه نگهدارنده طاق‌هاي سه‌گانه دروازه واقع شده‌اند. اين دروازه كه بخشي از ديواري باستاني است كه به گرداگرد شهر قديمي كشيده شده بود، تنها دروازه ورودي باقي‌مانده به شهر باستاني به شمار مي‌رود.

مسجد يولي يا ييولي آنتاليا -Yivliminare Mosque : مسجد يولي يا ييولي منار در سال 1320 به دست علاالدين كيقباد سلجوقي ساخته شده است و به همين دليل به مسجد علاءالدين نيز معروف مي باشد. اين مناره 38 متر ارتفاع، 12 ستون و 90 پله به سمت بالا دارد و به دليل داشتن شش گنبد از قديمي ترين نمونه هاي مسجدهاي چند گنبدي مي باشد. در حال حاضر از اين مسجد به عنوان مكان آموزشي فرهنگي استفاده مي شود.

كسيك مناره آنتاليا-ksyk minarets : كسيك مناره در زمان رومي ها، قرن دوم به عنوان يك معبد مقدس ساخته شد. در قرن هفتم به يك كليساي مسيحي تبديل شد و در همان قرن به علت حمله اعراب تخريب شد. در اوايل قرن سيزدهم كه سلجوقيان حكومت مي كردند به مسجد تبديل شد و به ساختمان مناره اصلي اضافه شد. در سال 1362 ميلادي با پايان يافتن حكومت سلجوقي اين مسجد به كليسا تغيير يافت ولي در زمان شاهزاده كوركوت دوباره به مسجد تغيير پيدا كرد. در قرن نوزدهم در آتش سوزي از بين رفت و فقط مناره اصلي تا به امروز باقي مانده است و به همين دليل اين مناره را كسيك مناره يا مناره شكسته مي نامند.كسيك مناره در خيابان همساپچي سوكاك با فاصله ي كمي از دروازه تاريخي هادريان و برج هيديريليك قرار دارد و پذيراي مسافران تور لحظه آخري آنتاليا مي باشد.

استانبول، شهري باستاني و مدرن

استانبول محبوب ترين و پر گردشگرترين شهر تركيه است كه ديدني ها و سرگرميها در آن تمامي ندارد. علاوه بر مكان هاي ديدني و تفريحي، بناهاي تاريخي استانبول است كه چشم هر گردشگري را به خود خيره مي كند. با برخي از بهترين آن ها آشنا شويد.

كليسا چورا استانبول – Chora Church : كليساي چورا در قرن شانزدهم و در دوره ي عثماني ساخته شده است. در داخل كليسا نقاشي هاي دوره ي بيزانس و دكوراسيون داخلي نظر بازديد كنندگان تور لحظه آخري استانبول را به خود جلب مي كند. كليساي چورا داراي سه قسمت اصلي درگاه ورودي، بدنه اصلي كليسا و عبادتگاه است. چوره در سال هاي اوليه آن يك صومعه بود. چند قرن بعد به يك مسجد و از سال ۱۹۴۸ به موزه تبديل شده است. كليساي چورا حدودا در 3 مايلي شمال غربي سلطان احمد قرار دارد.

مسجد سلطان احمد استانبول – Sultan Ahmed Mosque : اين مسجد در قرن شانزدهم به دستور سلطان احمد اول ساخته شد و چند قدمي كاخي كه محل اقامت پادشاهان عثماني بوده است قرار دارد. اين مسجد يكي از شاهكارهاي معماري اسلامي است و به دليل استفاده زياد از رنگ آبي در نقاشي هاي داخلي و كاشي هاي آبي، در غرب اين مسجد به نام مسجد كبود شناخته مي شود. اين مسجد در نزديكي هيپودروم قسطنطنيه واقع شده است و تا كليساي بزرگ مسيحيان با نام ايا صوفيا فاصله اندكي دارد.

موزه سنت ايرنه استانبول – Saint Irene Museum : در قرن چهارم كليساي سنت ايرنه به دستور كنستانتي ها ساخته شد و بعدها اين كليسا تبديل به موزه شد. به دليل اينكه ساختمان اين كليسا در بخش معبد اوليه مسيحيان قرار دارد براي بازديد از اين موزه نياز به اخذ مجوز مخصوص است. اين موزه نيز همانند موزه ايا صوفيا در اصل يك كليسا بوده و در عين حال جزو اولين كليساهاي ساخته شده در استانبول نيز مي باشد.

همانطور كه مي دانيد، تاريخ تركيه مانند سينما در هر دوره‌اي، هنرپيشه هاي خودش را دارد. اين هنرپيشه ها آثار تاريخي شهر زيباي تركيه هستند. از هر اثر تاريخي كه به تماشاي اثري ديگر مي‌رويد مانند اين است كه از يك پرده سينما و فيلمي زيبا به تماشاي پرده اي ديگر مي‌رويد. براي سفر به اين كشور كهن و سينمايي، تور هاي لحظه آخري را خريد و يا رزرو كرده و سفر به عمق تركيه را آغاز كنيد.

بازدید : 262
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

گردشگران علاوه بر اين كه در سفر به كشورهاي مختلف به دنبال جاذبه‌هاي ديدني هستند، علاقه دارند كه با فرهنگ كشورها آشنا شوند كه بهترين كار چشيدن طعم غذاهاي هر كشور است. هر كشوري با توجه به اقليم و شرايط فرهنگي كه دارد، غذاهاي رنگارنگ با طعم‌هاي منحصربه‌فردي را شامل مي‌شود كه در اين ميان بسياري از غذاها در هرجاي دنيا نيز يافت مي‌شود و عاشقان غذا در هر كجا كه باشند، آن‌ها را پيدا مي‌كنند. در اين مقاله قصد داريم به معرفي غذاهايي بپردازيم كه خوشمزه‌ترين در جهان هستند و طعم ناب و بي‌نظيري دارند؛ در اين سفر خوش‌طعم همراه ما باشيد.


خوردنيهاي جذاب استانبول
سيميت (Simit)
در استانبول نمي‌توان فردي را از تمام طبقات اجتماعي يافت كه قدرت مقاومت در برابر عطر نان تازه‌‌اي را داشته باشد كه در كنجد غلت خورده و در مجاورت حرارت آتش، برشته شده است. اگر فرانسوي ها با نان باگت فرانوسي در حال رفتن به هر كجا شناخته مي‌شوند، نماد ساكنان استانبول در ساعات اوليه صبح را نيز بايد سيميت‌هاي پيچيده شده در كاغذ خواند كه مي‌توان لذت آن را نوشيدن چاي در يك استكان كمر باريك شيشه‌اي دوچندان كرد. البته مسافران تور لحظه آخري استانبول مي توانند سيميت را در طول روز از گاري‌هايي كه سيمت مي‌فروشند يا از نانوايي‌ها تهيه كنند.

غذاهاي معروف كشورهاي جهان,خوردني هاي استانبول,خوشمزه‌ترين غذاهاي استانبول


لهمجون (Lahmacun)
لهمجون يا پيتزاي ترك ساده‌ترين و در عين حال يكي از خوشمزه‌ترين غذاهايي است كه اخيرا راه خود را به برخي از استان‌هاي شمال غربي كشورمان نيز باز كرده است. لهمجون شامل خمير نازكي است كه روي آن تكه‌هايي از تركيب گوشت قرمز چرخ‌كرده، پياز و فلفل قرمز پخش شده و براي دقايقي در تنور مورد نوازش آتش قرار گرفته است. در واقع لهمجون شبيه به نان لواش است با اين تفاوت كه روي آن در زمان پخت، مواد نام‌برده اضافه شده است. لهمجون را بايد پس از خارج شدن از تنور ميل كرد.

غذاهاي معروف كشورهاي جهان,خوردني هاي استانبول,خوشمزه‌ترين غذاهاي استانبول

در كنار لهمجون مقدار زيادي جعفري تازه و آب ليمو نيز سرو مي‌شود كه با اضافه شدن دوغ محلي يا همان آيران (Ayran) همه چيز براي تجربه‌ي يك وعده‌ي غذاي لذيذ در دسترس است. لهمجون را مي‌توان در تمام محلات استانبول پيدا كرد، اما اگر به دنبال بهترين لهمجون تهيه شده در تنورهاي سنگي باشيد، بهتر است به سراغ لهمجون خليل (Halil Lahmacun) و بُرسام تاش فيرين (Borsam Tas Firin) در محله‌ي كادي كوي (Kadikoy) و فيستيك كباب (Fistik Kebab) در محله‌ي آرناووت كوي (Arnavut Koy) برويد.


خوردنيهاي جذاب سنت پترزبورگ
گولابتسي | Golubtsi
اين غذا همان دلمه كلم است كه براي درست كردنش بايد گوشت، برنج و ادويه را در داخل برگ كلم پيچيد و آن را با سس گوجه، آلو بخارا، سبزيجات، فلفل و ديگر ادويه‌ها پخت. اين غذاي خوشمزه در موقعيت هاي خاص پخته مي شود و طرفداران زيادي دارد. مسافران تور لحظه آخري براي كمتر كردن هزينه هاي سفرشان مي توانند از غذاهاي سبك تر و محلي روسيه اي استفاده نمايند.

غذاهاي معروف كشورهاي جهان,خوردني هاي سنت پترزبورگ,خوشمزه‌ترين غذاهاي سنت پترزبورگ


هرينگ | Herring
هرينگ هم از آن سالادهاي خوشمزه روسي است كه براي تهيه آن از چند لايه سبزيجات استفاده مي شود، سبزيجاتي مثل گوجه، هويج و چغندر را مي پزند و با پياز خرد شده و سس مايونز تركيب مي كنند. براي اينكه سالاد رنگ خوشرنگي به خود بگيرد از تركيب چغندر و مايونز در لايه رويي استفاده مي شود و در آخر هم براي تزئين روي آن تخم مرغ آب پز خرد شده ريخته مي شود. افرادي كه با تور روسيه به اين كشور سفر مي كنند مي توانند اين غذاي لذيذ را در همه رستوران ها به راحتي پيدا كنند.

غذاهاي معروف كشورهاي جهان,خوردني هاي سنت پترزبورگ,خوشمزه‌ترين غذاهاي سنت پترزبورگ


كولودتس | Kholodets
براي درست كردن كولودتس مواد تهيه اين غذا را داخل ژلاتيني كه از گوشت درست شده مي گذارند. براي تهيه اين ژلاتين گوشت را مثل خورشت مي پزند و بعد به حال خود رها مي كنند تا سرد شود و تكه هاي گوشت به دليل سرد شدن شكل ژله اي به خودش مي گيرد. اين غذا در تعطيلات زمستان و سال نو خورده مي شود.


بهترين تورهاي خارجي را با بهترين قيمت ها و كامل ترين خدمات مسافرتي، از آژانس مسافرتي الفباي سفر بخواهيد.

غذاهاي معروف كشورهاي جهان,خوردني هاي سنت پترزبورگ,خوشمزه‌ترين غذاهاي سنت پترزبورگ


خوردنيهاي جذاب آنتاليا
آنتاليا يك شهر بزرگ و زيبا در حاشيه درياي مديترانه و در كشور تركيه است. شهر آنتاليا به دليل قرار گرفتن در كنار درياي مديترانه داراي غذاهاي لذيذ و خوشمزه به سبك تركي و عثماني خود است بنابراين تمام گردشگران و توريست هاي آنتاليا بايد غذاهاي سنتي آنتاليا را امتحان كنند كه در ادامه برخي از اين غذاها را بررسي مي كنيم. كومپير نام يكي از غذاهاي خياباني است كه گردشگران تور لحظه آخري آنتاليا مي توانند به راحتي آن را در سطح شهر بيابند. اين غذا از مواد غذايي بسياري از جمله پنير و سوسيس و ... داخل يك سيب زميني برشته شده تشكيل شده است. كومپير از غذاهاي شناخته شده تركي مي باشد كه اغلب توريست ها اين غذا را امتحان مي كنند.

از ديگر غذاهاي خوشمزه كه در تور آنتاليا مي توانيد از آن لذت ببريد پايدلاهماكون است. اين غذا بسيار شبيه پيتزا مي باشد البته با ظاهري متفاوت اما اين غذا مانند پيتزا شامل پنير، گوشت قرمز و گوشت مزغ است كه در تنور سنگي پخته مي شود. آنتاليا به دليل اينكه يك شهر ساحلي در درياي مديترانه است بنابراين بسياري از غذاهاي محلي در اين شهر غذاهاي دريايي مانند ميگو و ماهي مي باشند و بايد گفت كه غذاهاي دريايي تازه مي باشند و از صيد روزانه در اين شهر براي پخت غذاها استفاده مي شود.

بازدید : 241
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

سفر به پكن

مردم كشور چين هميشه به فرهنگ غني خود مي‌باليدند. سنت‌ها و جشن‌هاي باستاني اين كشور از سال‌هاي گذشته تاكنون براي مردم اهميت فراواني داشته است. مردم چين حتي در دنياي مدرن امروز هم سنت‌هاي خود را با شكوهِ فراوان جشن مي‌گيرند.

مردم در چينِ باستان هر روز به‌سختي كار مي‌كردند. آن‌ها هر روز ساعات طولاني مشغول به‌كار بودند و حتي اواخر هفته‌ هم به كار كردن ادامه مي‌دادند. با اين‌حال، در طول سال، فستيوال‌هاي مليِ زيادي برگزار مي‌شد كه براي مردم اهميت فراواني داشتند.

مردم به همراه خانواده‌هاي‌شان اين روزها را جشن مي‌گرفتند. خيلي از اين فستيوال‌ها پس از گذشت سال‌ها هنوز هم براي مردم باارزش هستند و جشن گرفته مي‌شوند.

پكن پايتخت جمهوري خلق چين و يكي از پرجمعيت ‌ترين شهرها جهان به شمار مي آيد، اين شهر هر ساله ميزبان گردشگران فراواني است كه با تور چينبه اين شهر سفر مي كنند. آب و هواي پكن به گونه اي است كه ديماه بامتوسط دماي 4- درجه سانتيگراد سردترين ماه سال و تيرماه با متوسط دماي 26 درجه سانتيگراد گرمترين ماه سال است.

طبيعت زيباي اين شهر در هر فصل به طوري متفاوت ظاهر مي شود كه بسيار خارق العاده است و به همين خاطر به گردشگري تور پكن پيشنهاد مي شود به پكن سفر كنند و بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه بهترين زمان سفر به چين اواسط شهريور تا اواسط آذر مي باشد.

فصل بهار پكن از مارس (اسفند تا فروردين) تا مي (ارديبهشت تا خرداد) است. در اين فصل دماي هوا تغييرات زيادي دارد و ميزان گردوغبار بسيار زياد است به طوري كه گاهي طوفان هاي شن رخ مي دهد. در بهار شكوفه هاي درختان، زيبايي چشم نوازي را به طبيعت پكن مي بخشند براي اينكه از تماشاي اين شكوفه ها لذت ببريد در ماه مي (ارديبهشت تا خرداد) به پكن سفر و در نمايش ها و فستيوال هايي كه در اين برگزار مي شود شركت كنيد.

فصل تابستان پكن از ماه ژوئن (خرداد تا تير) تا آگوست (مرداد تا شهريور) را پوشش مي دهد. رگبارهاي وقت و بي وقت در اين شهر گردشگران را وادار مي كند تا در هنگام بيرون رفتن همراه خود چتر ببرند. با فرا رسيدن تابستان گردشگران زيادي به چين مسفر مي كنند به همين دليل است كه قيمت هتل ها بالا مي رود. براي فرار از گرماي سوزان مي توانيد به نواحي خنك كوهستاني برويد.

ژوئن

جشنواره ي قايق اژدها

اين جشنواره، زماني براي ديدن مسابقات قايق اژدها و خوردن زونگ زي (پودينگ هاي برنجي چسبناك مثلثي شكلي هستند كه در برگ بامبو پيچيده شده اند) است. با وجود اين كه اين جشنواره يادبود افسانه ي غمناك كويوان، يك شاعر سياست مدار قرن سوم پيش از ميلاد، كه خودش را به رودخانه ي اسطوره اي مي لو در هونان به منظور اعتراض رسمي ضد حكومت فاسد پرتاب كرد است، ولي يك روز تعطيلي شاد به حساب مي آيد.

اين تعطيلي در روز پنجم از ماه پنجم قمري چيني است.فستيوال دراگون بوت (Dragon Boat) يكي از مهيج‌ترين رويددهاي چين است. اين فستيوال در پنجمين روزِ پنجمين ماه قمري، يعني ماه ژوئن برگزار مي‌شود. دراگون بوت يا «قايق اژدها» يك مسابقه‌ي هيجان‌انگيز است. در روز فستيوال غذاها و نوشيدني‌هاي زيادي تهيه مي‌شود. مردم چين در اين روز برنامه‌هاي متنوعي دارند. زنان متاهل به خانه‌ي پدري مي‌روند تا به والدين‌شان سر بزنند. درب‌ و پنجره‌ي خانه‌ها با گياهان خاص پوشانده مي‌شوند تا ارواح شيطاني از خانه دور شوند. زونگزي (zongzi) كه نوعي دامپلينگِ برنج است در اين روز سرو مي‌شود. علاوه‌بر مسابقه‌ي قايق‌سواري، بازي‌هاي زيادي در فستيوال دراگون بوت انجام مي‌شود تا اين روز را به يكي از مهيج‌ترين روزهاي سال تبديل كند.

سفري به كوآلالامپور

كشور مالزي داراي مذاهب مختلفي است از جمله اسلام، بوديسم، هندوئيسم و مسيحيت كه در مركز توجه قرار دارند واين نشان از آن است كه جشنواره ها و رويدادهاي كوالالامپور اكثرا ريشه مذهبي دارند. تعطيلاتو جشنهاي ملي و مهم مالزي شامل رمضان، سال نو چيني، كريسمسو... استاماجشنوارهتابستانيكوالالامپوركدام است؟

سفر به پكن

جشنواره خريد مالزي Malaysia Mega Sale

جشنواره خريد مالزي 2 بار در سال برگزار مي شود كه اولين جشنواره در نيمه اول سال يعني ماهاي جولاي و آگوست برگزار مي شود كه شامل حراجهاي 70% است كه گردشگران زيادي براي خريد مناسب و خوب در تابستان به اين كشور سفر مي كنند. علاوه بر گردشگران، اين جشنواره براي مردم مالزي نيز يك فرصت عالي است تا علاوه بر بازديد از جاذبه هاي گردشگري كوآلالامپور از برندهاي معتبر با قيمت هاي مناسب اجناس مورد نظرشان را خريداري كنند.

فروشگاهاي محلي نيز براي خريد كردن مسافران تور مالزي بسيار وسوسه انگيز هستند و شامل جوايز و مسابقات هيجان انگيز هستند. اين حراجي هاي فوق العاده در سراسر مالزي برگزار مي شود و فرصت بي نظيري براي خريد كردن است.
علاوه بر اين، به خريدارن از طرف شركت هاي مختلف توليد كننده كارتهاي اعتباري پيشنهاد ويژه مي شود. به عنوان مثال، به دارندگان MasterCard كه بيش از RM300 مالزي را در طول دوره جشنواره خريد كنند، جايزه هاي لوكس مانند گذراندن تعطيلات عالي در مالزي به صورت رايگان ارائه مي دهد.رويداد ويژه اي به نام bejeweled نيز براي مشتريان سازماندهي شده كه هداياي بسيار خوبي به خريدارن در فروشگاه هاي جواهرفروشي در كوالالامپور ارائه مي دهد.

سفر به پكن

سفر استانبول و شركت در جشنواره ها و فستيوال ها

در طول سفر با تور تركيه مي توانيد شاهد زيباترين فستيوال هاي تركيه باشيد و سفر متفاوت تر از هميشه داشته باشيد. در تركيه بيش از هزار فستيوال از جمله فستيوال هاي مذهبي، فستيوال هاي فصلي، فستيوال هاي ملي، فستيوال خريد و مراسمات ويژه موجود دارد كه هر كدام از به نوعي متفاوت است و هركدام به نوع ويژه و مخصوصي برگزار مي گردند. با سفر به تركيه حتي دقيقه اي هم بيكار نخواهيد بود - مي توانيد ساعاتي را صرف تماشاي زيباترين ديدني هاي كنيد و يا خريدي ارزان را در مراكز خريد بزرگ اين سرزمين تجربه كنيد.

جشنواره خريد استانبول - Istanbul Shopping Fest

هفتين جشنواره خريد اروپا در شهر زيباي استانبول بر قرار مي شود كه به بازدديكنندگان تجربه اي جديد و فوق العاده دوست داشتني از خريد در دل استانبول را هديه مي دهد.بهترين زمان سفر به استانبول براي خريد در زمان فستيوال خريد استانبول ميباشدكه همه‌ساله در ابتداي فصل تابستان است . زمان فستيوال خريد استانبول، بهترين فصل حراج در استانبول است و در اين زمان مي توانيد با كمترين قيمت از معتبر ترين برندهاي ترك خريد كنيد، در طي اين جشنواره تمامي اجناس معاف از ماليات هستند، به همين دليل است كه خريد در اين زمان با صرفه تر و بسيار ارزان تر است.

سفر به پكن

فستيوال موسيقي بين‌المللي استانبول - Istanbul International Music Festival

شركت در كنسرت هاي استانبول بي اغراق يكي از متفاوت ترين تجربه هاي شما در طول سفر با تور استانبول خواهد بود، در فستيوال موسيقي بين امللي استانبول شاهد فضايي از موسيقي‌هاي مختلف سراسر جهان خواهيد بود. اين فستيوال كه هر ساله در ماه‌هاي ژوئن و جولاي (اواسط خردادماه تا اواسط مردادماه) برگزار مي‌گردد يكي از بزرگترين جشنواره موسيقي تركيه محسوب مي‌شود. از موسيقي زنده خواننده هاي سراسر دنيا لذت ببريد و خواننده‌هاوموسيقي‌دان‌هاي مشهور سراسر جهان را ازنزديك ببينيد. انواع موسيقي و رقص،از رقص اصيل ومحلي تركي گرفته تا رقص اپرا شما را حيرت زده خواهدكرد.

بازدید : 256
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

مكان هاي ديدني شانگهاي

براي شروع سفر در شانگهاي بهتر است از منطقه باند Bund ديدن كنيد. منطقه باند يك تفريحگاه و يك كنارگذر تاريخي است كه در طول ساحل رودخانه هوانگ پو قرار دارد. در مورد اين منطقه ديدني بايد گفت كه تضاد زيبايي در معماري و بناهاي اين محل وجود دارد.

از جمله در قسمت چپ رودخانه، ساختمان هاي قديمي اروپايي به جايي مانده از دوران استعمار چين قابل مشاهده است در حالي كه در سمت راست، آسمان خراشهاي مدرن كه تصاوير آن بر روي كارت پستال و تمبر نيز ديده مي شوند قرار دارند.

مكان هاي ديدني شانگهاي

اگر مي خواهيد بهترين چشم انداز به اين منطقه در تور شانگهاي داشته باشيد بهتر است به پشت بام كافه فلر Flai كه در شرق رودخانه هوانگ پو واقع شده برويد و همراه با ميل كردن صبحانه خود، محو زيباهايي اين منطقه شويد. پس از بازديد و عكاسي از منطقه باند، به سمت متروي شانگهاي رفته و سوار متروي خط 2 شويد و به سمت يكي از مشهورترين خيابانهاي شانگهاي يعني خيابان نانجينگ Nanjing حركت كنيد.

خيابانها و پياده روي اين منطقه در طول دوران استعمار چين، قلب شانگهاي محسوب مي شد اما امروزه مراكز خريد مهم و بزرگ و محلي پرطرفدار در بين توريستهاي تور لحظه آخري شانگهاي است.

خيابان نانجينگ متشكل از دو بخش غربي و شرقي است كه در بخش شرقي رستوران‌هايي به سبك اروپايي و كافه‌ ها و در سمت غربي مركز خريدهاي لوكس، رستوران‌ها و ساختمان‌هاي اداري قرار دارد. در اين خيابان مي توانيد از مراكز خريد چين ديدن كنيد و در يكي از رستورانهاي لوكس و يا اروپايي ناهار در تور پكن شانگهاي ميل كنيد.

مراكز ديدني شانگهاي از ميدان مردم تا ميدان مادر

ميدان مردم از ديگر جاهاي ديدني چين است كه بازديد آن را نبايد از دست بدهيد. ميدان مردم در بين خيابان نانجينگ غربي و نانجينگ شرقي قرار دارد. ميدان مردم مركز فعاليت هاي فرهنگي اين شهر محسوب مي شود.ميدان مردم تعداد زيادي از مراكز ديدني شانگهاي از جمله رستورانهاي محلي، پاركها،موزه هاي گوناگون، خيابان برندهاي معروف هنگ كنگ، ساختمان شهرداري فعلي، تالار شهر و ساختمان شيشه اي هنري و دولتي تئاتر را در خود جاي داده است كه مي توانيد از برخي از آنها در تور چين پاييز بازديد كنيد،

همچنين از مركز نمايشگاهي طراحي شهري شانگهاي Shanghai Urban Planning Exhibition Center كه در ميدان مادر قرار دارد نيز مي توانيد ديدن كنيد. ساختمان اين نمايشگاه در 6 طبقه با موضوع محيط زيست و شهر است و تاريخچه دستاوردها در راستاي برنامه ريزي ها و ساخت و ساز هاي شهري مانند تحقيقات، ارتباطات، بازسازي ها را در معرض نمايش قرار داده است.

اينكه در آينده در توسعه شهري شانگهاي چه اتفاقاتي قرار است رخ دهد كار بسيار دشواري است اما بازديد از اين نمايشگاه شايد سر نخهايي به شما بدهد. سفر به شانگهاي بدون امتحان كردن غذاهاي مختلف چيني و محلي اين شهر كامل و به ياد ماندني نخواهد بود. از غذاهاي خياباني ارزان قيمت گرفته تا رستورانهاي لوكس و گران قيمت در شانگهاي وجود دارد كه مي توانيد آنها را امتحان كنيد.

خوشبختانه در سمت راست ميدان مردم، بهترين غذاهاي محلي به فروش مي رسند كه براي امتحان كردن آنها لازم نيست راهي دور برويد. به رستوران جيا جيا تانگ بائو Jia Jia Tang Bao برويد و غذاي ژيائو لانگ بائو Xiao Long Bao غذاي معروف شانگهاي را امتحان كنيد. در اين خيابان با صفهاي طولاني براي خريد ممكن است مواجه شويد.

علاوه بر اين مي توانيد به انتهاي خيابان يوننان Yunnan برويد و نودل هاي خوشمزه و كبابهاي حلال را در سفر تور چين خود ميل كنيد. جهت اطلاع از قيمت تور چين مي توانيد با همكاران ما در آژانس مسافرتي الفباي سفر تماس حاصل بفرماييد.

مكان هاي ديدني آنتاليا

آنتاليا شهري با تاريخي پر بار، دريايي پر عمق و آبي، جاهاي زيادي براي ديدن و كارهايي زيادي براي انجام دادن دارد. اما در سفر يك روزه در اين شهر پربازديد در فصل تابستان پس از تهيه بليط هواپيما آنتاليا، چه كارهايي انجام دهيم؟ با الفباي سفر همراه باشيد.

مكان هاي ديدني انتاليا

يكي از مهمترين و تاريخي ترين آثار آنتاليا براي بازديد، دروازه هادريان است كه يادگار امپراطوري رم در دوران گذشته است. پس از ديدن آن مي توانيد سري به شهر قديم آنتاليا، كاليچي بزنيد. در اين شهر قدم بزنيد و خيابانهاي سنگي قديمي،خانه هاي چوبي،مسجد با مناره آسيب ديده (كه قبلا يك معبد رومي در قرن دوم ميلادي بوده است) و بناهايي با معماري سبك دوره هاي مختلف تاريخي از جمله روم ، بيزانس ، سلجوقي ، عثماني و … را مشاهده كنيد،

همچنين در مراكز خريد اطراف ميتوانيد گشتي بزنيد و سوغات تهيه كنيد. اگر از طرفداران غذاي لذيذ تركي بورك (از تركيب خمير بسيار نازك كه داخل آن از انواع مواد غذايي پر مي شود) هستيد، حتما آن را در اين شهر تست كنيد. از سال 1930 اين غذا كشف شد كه به شكل ماهرانه اي اين خميرهاي نازك با موادي مانند پنير، جعفري، گوشت چرخكرده پر و تهيه مي شود.

افراد محلي نيز آن را با شكر به طور شيرين ميل مي كنند. بعد از صرف ناهار، با ديدن يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري آنتاليا، موزه آنتاليا، كمي بيشتر به تاريخ غني اين شهر پي ببريد. يكي از بزرگترين موزه هاي تركيه با سيزده سالن كه شامل مجسمه هاي خيره كننده اي از دوران روم باستان، آثاري از دوره بيزانس و كتيبه هاي دوره عثماني و.. است.

بازديد از آنتاليا بدون خوردن غذاهاي دريايي خوشمزه كه به سبك تركي طبخ ميشود كامل نخواهد بود.يكي از بهترين رستوانهاي دريايي، رستوارن باليك اوي Balik Evi، است كه از مواد غذايي تازه بهترين غذاي دريايي را تهيه مي كند. رستوراني كه همراه با صرف يك غذاي دريايي خوش طعم از تماشاي دريايي مديترانه در تور آنتاليا بهار 98 لذت خواهيد برد. بهترين قيمت تور آنتاليا را در وب سايت الفباي سفر مشاهده نماييد.

جاذبه‌هاي توريستي استانبول

جاذبه‌هاي توريستي استانبول

با اينكه استانبول جاذبه هاي توريستي بي شماري دارد ولي در گوشه و كنار آن نيز جاهاي ديدني زيادي وجود دارد . طبيعت گردي، تماشاي اماكن تاريخي، سواحل زيبا و يا جزاير شگفت انگيز. الفباي سفر چند جاي تفريحي اطراف اين شهر را به شما معرفي مي‌كند، همچنين الفباي سفر بهترين و ارزانترين قيمت تور استانبول را به گردشگران و مسافران خود ارائه مي دهد.

جزاير پرنسس استانبول Princes Islands

جزاير پرنسس محبوب ترين و ديدني ترين محل در نزديكي استانبول است كه به راحتي قابل دسترسي است. شما مي توانيد از Kabataş سوار كشتي شويد و به سمت بيوك آدا حركت كنيد.

شما در طول مسير به سرعت متوجه خواهيد شد كه در اين جزاير هيچ خودرويي مجاز به حركت نيست، بنابراين شما ميتوانيد براي گشت زني دوچرخه اجاره كنيد و يا به پياده روي بپردازيد. به غير از خيابان هاي زيبا كه در كنار خانه هاي قديمي عثماني قرار دارد، مي‌توانيد از كليساي Ayayorgi ديدن كنيد و يا از هتل تاريخي Splendid Palace بازديد كنيد و صبحانه يا ناهار را در كافه Sinek در تور استانبول ميل كنيد.

سواحل كيليوس Kilyos استانبول

يكي ديگر از تفريحات جذاب در اطراف استانبول سواحل كيليوس است همراه با تفريحات آبي و يا آفتاب گرفتن كه بسيار لذت بخش است.اگر شما در حال جستجو براي يك باشگاه ساحلي همراه با موزيك و رقص با برخي از بهترين دي جي هاي موسيقي الكترونيك محلي و بين المللي هستيد، جاي شما قطعا در ساحل سوما Suma است.

توصيه مي كنيم براي تفريحات آبي و سپس ميهماني كه در شب در ساحل برگزار مي شود حتما لباس مناسب همراه داشته باشيد. در طول شب در كنار ساحل دي جي هاي معروف مراسمهاي شاد و مهيجي برگزار ميكنند كه در تور استانبول حسابي در اين محل خوش بگذارنيد.

جنگل بلگراد استانبول

اگر يكي از چيزهايي كه در سفر استانبول نبايد از دست بدهيد تماشاي طبيعت زيباي اين شهر است. به همين دليل است كه بسياري از ساكنان در تعطيلات آخر هفته به سراغ جنگل بلگراد مي روند تا از فضاي پر آرامش و پر درخت و زيباي اين جنگل لذت ببرند.تنها با 40 دقيقه رانندگي از شهر، شما با يك جنگل سرسبز كه در آن پياده روي، دويدن بسيار لذت بخش است را پيدا خواهيد كرد.

بعد محاصره بلگراد توسط سلطان سليمان در سال 1521، هزاران صربستاني وارد استانبول شده و در اين جنگل مخفي شدند و از آن به بعد اين جنگل بلگراد نام گرفت كه 5000 هكتار آن جزو مناطق محفاظت شده محسوب مي شود.

در حال حاضر ويرانه هاي تاريخي در اين جنگل قرار دارد مانند بناهاي تاريخي دوره عثماني و كليساهاي قديمي كه در تور لحظه آخري استانبول مي توانيد از آنها ديدن كنيد.( براي رزرو هتلهاي استانبول، با الفباي سفر همراه باشيد)

جزيره بورسا، Bursa

يكي ديگر از جاذبه هاي گردشگري استانبول مي توانيد از آن ديدن كنيد جزيره بورسا است كه براي رفتن به آن به راحتي مي توانيد سوار كشتي شويد.اين شهر به عنوان اولين پايتخت اصلي امپراتوري عثماني بود و داراي بناهاي تاريخي زيبا از دوره عثماني و همچنين مقبره سلطان هاي اوليه اين امپراطوري مي‌باشد.

از مسجد Ulu Camı با معماري بي نظير عثماني و همچنين بازارهاي تاريخي كه درست در پشت مسجد قرار دارد ديدن كنيد. در زمستان كوه Uludağ بهترين جا براي اسكي كردن است ولي در فصول گرم مي توانيد در اين محل پياده روي كنيد، سوار تلكابين شويد و تا به نوك قله كوه ميرسيد و از چشم انداز خيره كنند اطراف لذت ببريد.

بازدید : 249
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 زمان : 11:18

واحد پول گرجستان، سطح قيمت شهر باتومي

واحد پول كشور گرجستان لاري است كه نمادهاي آن (GEL)، (₾) و (ლ) است (هر ۱ لاري گرجستان معادل ۵۴۰۰ تومان) است. از اسكانس هاي رايج گرجستان مي توان اسكناس هاي ۱ لاري (با زمينه آبي)، ۲ لاري (نارنجي)، ۵ لاري (قهوه اي)، ۱۰ لاري (سورمه اي)، ۲۰ لاري (قرمز و كهربايي)، ۵۰ لاري (سبز)، ۱۰۰ لاري (يشمي، قرمز، نارنجي)، ۲۰۰ لاري (نارنجي) و سكه هايي چون ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ تتري و سكه هاي ۱ و ۲ لاري را نام برد. هر ۱ لاري نيز برابر با ۱۰۰ تتري است.

تورهاي باتومي

تورهاي باتومي اغلب به صورت تور تركيبي با تفليس توسط آژانس هاي مسافرتي ارايه مي شوند، البته شايد هم بتوانيد تور باتومي را به تنهايي پيدا كنيد. آژانس هاي مسافرتي تورهاي هوايي باتومي و تفليس را در تعداد روزهاي مختلف را ارائه مي دهند. هزينه تورهاي تفليس + باتومي با توجه به آژانس هواپيمايي، كلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت هستند. هزينه تورهاي ۷ شب و ۸ روز: بين ۲ ميليون تومان تا ۷ ميليون تومان و هزينه تورهاي ۴ شب و ۳ روز باتومي: بين ۳ ميليون تومان تا ۱۲ ميليون تومان. توجه داشته باشيد كه بيشتر تورهاي هوايي باتومي كاملاً هوايي نيست و به اين صورت است كه ابتدا به تفليس رفته و مسافت بين تفليس و باتومي را با اتوبوس طي مي كنند. فقط دو ايرلاين هستند كه به صورت فصلي پرواز مستقيم به باتومي دارند و به همين علت، تورهاي مستقيم و هوايي باتومي، كمي هزينه بيشتري دارند. هزينه تورهاي باتومي با پرواز مستقيم: بين ۳ ميليون تومان تا ۶ ميليون تومان

هزينه هاي حمل و نقل درون شهري در باتومي

اتوبوس و ميني بوس، تاكسي، دوچرخه از گزينه هاي حمل و نقل در باتومي هستند كه هزينه استفاده از آنها عبارتند از:

هزينه بليت اتوبوس: ۱ لاري گرجستان (معادل ۵,۴۰۰ تومان)، هزينه ميني بوس: ۰.۴۰ لاري تا ۰.۶۰ لاري گرجستان، هزينه تاكسي: از ۳ لاري گرجستان

هزينه بنزين: ليتري ۱.۵ لاري تا ۲ لاري گرجستان

هزينه هاي اقامت در باتومي

انواع مختلفي از اقامتگاه ها با هزينه هاي مختلف وجود دارد از جمله:

هزينه اقامت در هتل هاي باتومي: هتل هاي ۳ ستاره: حدود ۳۲ لاري تا ۴۰۰ لاري گرجستان، هتل هاي ۴ ستاره: حدود ۵۰ لاري تا ۴۸۰ لاري گرجستان،

هتل هاي ۵ ستاره: بين ۸۵ لاري تا ۱۰۰۰ لاري گرجستان

هزينه اقامت در مهمان خانه و هاستل باتومي: بيش از ۲۰۰ مهمان خانه و هاستل در باتومي وجود دارد كه به طور متوسط هزينه هاي آنها بين شبي ۱۰ لاري تا ۳۰۰ لاري گرجستان مي باشد.

هزينه اقامت در آپارتمان هاي باتومي: هزينه ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مركز شهر و امكانات آن متفاوت و بين شبي بين ۱۰ لاري تا ۵۰۰ لاري گرجستان است.

هزينه هاي غذا در باتومي

هزينه غذا در باتومي در رستورانهاي مختلف متفاوت است مانند: هزينه رستوران هاي ارزان قيمت باتومي: حدود ۱۰ لاري تا ۱۷ لاري گرجستان، هزينه رستوران متوسط باتومي: حدود ۱۵ لاري تا ۳۰ لاري گرجستان، هزينه رستوران لوكس باتومي: از ۳۰ لاري گرجستان به بالا و هزينه فست فودهاي زنجيره اي باتومي مانند مك دونالد و يا فست فودهاي مشابه: بين ۹ لاري تا ۱۵ لاري گرجستان

هزينه هاي تفريح در باتومي

هزينه برخي از جاذبه هاي ديدني باتومي عبارتند از:

۱ - نمايش دلفين ها در دلفيناريوم: ۱۵ لاري گرجستان ۲ - شنا با دلفين ها در دلفيناريوم: ۱۰۰ لاري تا ۱۵۰ لاري گرجستان ۳ - هزينه ورودي آكواريوم باتومي: ۲ لاري ۲ لاري گرجستان ۴ -آكواپارك (پارك آبي باتومي): ۴۰ لاري گرجستان ۵ - تورهاي رفتينگ باتومي: حدود ۳۰ لاري تا ۵۰ لاري گرجستان ۶ - قايق سواري در باتومي: بسته به نوع قايق، تعداد نفرات و خصوصي يا عمومي بودن: بين ۱ لاري تا ۲۵۰ لاري گرجستان ۷ - پاراشوت در باتومي: هر ۱۵ دقيقه ۸۰ لاري گرجستان ۸ - قايق هاي موزي: ۱۰ لاري گرجستان ۹ - اسكوتر آبي يا جت اسكي: ۱۵ دقيقه، ۷۰ لاري گرجستان ۱۰ - فلاي بورد: ۵۰ لاري تا ۱۳۰ لاري گرجستان

هزينه‌هاي پوشاك در باتومي

هزينه پوشاكِ برند و غير برند در باتومي نسبت به تهران حدود ۲۰ تا ۳۰% كم تر از موارد مشابه است مانند:

هزينه يك شلوار جين برند در باتومي: حدود ۷۵ لاري گرجستان، هزينه يك پيراهن زنانه با برند زارا يا اچ اند ام: حدود ۵۷ لاري گرجستان، هزينه يك جفت كفش نايك: حدود ۲۰۰ لاري گرجستان، هزينه جفت كفش چرم مردانه: حدود ۲۲۶ لاري گرجستان

هزينه سرويس موبايل در باتومي

هزينه مكالمه با موبايل در گرجستان نسبت به ايران خيلي بالا است. هزينه هر يك دقيقه مكالمه با اپراتورهاي تلفن همراه گرجستان در حدود ۰.۲ لاري گرجستان است. سه اپراتور به نام هاي مگتي كام ( MagtiCom)، بي لاين ( Beeline) و جئولاين ( Geocell) در گرجستان خدمات تلفن همراه دارند. هزينه هر سه اپراتور با يكديگر تفاوت چنداني ندارند. سيم كارت هاي مگتي كام را با نام مگتي، بالي و يا باني را در فرودگاه و يا تمام شعب اين اپراتور و با قيمت ۵ لاري گرجستان مي توانيد تهيه كنيد.

هزينه هاي سفر به استانبول

سفر به استانبول ممكن است مقصد گردشگري خيلي از ايرانيان باشد. قدم زدن در خيابان ها با وجود آب و هواي مطلوب، خريد كردن در بازارها و مراكز خريد، آفتاب گرفتن در سواحل با چشم اندازهاي زيبا، بازديد از مساجد و بناهاي تاريخي با تور استانبول تجربه لذت بخشي است. اما براورد هزينه هاي سفر به استانبول به چه صورت است؟ براي آگاهي الفباي سفر را همراهي كنيد.

واحد پول تركيه

لير واحد پول كشور تركيه بوده و نماد آن نيز (₺) مي باشد. اسكناس هاي رايج تركيه شامل ۵ لير (قهوه اي و بنفش)، ۱۰ لير (قرمز)، ۲۰ لير (سبز)، ۵۰ لير (نارنجي)، ۱۰۰ لير (آبي) و ۲۰۰ لير (بنفش) و سكه هايي چون ۱، ۵، ۱۰، ۲۵، ۵۰ و ۱۰۰ كروش تركيه است. (هر لير حدود ۱۹۰۰ تومان) مي باشد.

خريد لير تركيه به دو شكل صورت مي گيرد:
۱ - خريد دلار در ايران و تبديل آن در صرافي هاي استانبول به لير
۲ - خريد لير در ايران و همراه بردن آن به تركيه


تورهاي استانبول

معمولاً تور استانبول هوايي، داراي تعداد روزهاي متفاوتي هستند كه اين تورها از ۲ شب اقامت آغاز شده و تا ۱۲ شب هم ادامه پيدا مي كنند. هزينه متوسط تور ۳ شب و ۴ شب با توجه به آژانس هواپيمايي، كلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر متفاوت است

طيف هزينه ها براي ۳ شب و ۴ روز: ۲,۶۰۰,۰۰۰ تومان تا ۶,۵۰۰,۰۰۰ تومان
طيف هزينه ها براي ۴ شب و ۵ روز: ۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱۲,۰۰۰,۰۰۰ تومان

ارزيابي هزينه در استانبول

هزينه هاي حمل و نقل درون شهري استانبول

خلاصه هزينه هاي حمل و نقل در شهر استانبول به اين صورت است:

استانبول كارت: ۱۰ لير، كرايه ها: ۲.۳۰ لير
مترو، تراموا، اتوبوس، قطار كابلي، كشتي‌هاي تندرو: ۲.۵ لير (۲۵۰۰ تومان) با استانبول كارت و ۴ لير بدون استفاده از كارت
تاكسي: ۵ لير به بالا

ليست هزينه وسايل حمل و نقل عمومي در استانبول

هزينه وسايل حمل و نقل عمومي استانبول به گزينه هاي مختلف مختلف تقسيم مي شود كه عبارتند از:

مترو و تراموا: ايستگاه‌هاي مترو با تابلوهايي با حروف M به رنگ‌هاي آبي و قرمز مشخص هستند. براي استفاده از مترو تراموا از استانبول كارت مي توانيد استفاده كنيد كه بين ۲ تا ۳ لير هزينه دارد.
اتوبوس: ايستگاه‌هاي عمده اتوبوس در قسمت ميدان تكسيم، بشيكتاش، كاباتاش، كاديكوي و اوسكادور واقع شده است. براي استفاده از اتوبوس نياز به استانبول كارت داريد.
تاكسي: قيمت پايه تاكسي ها در حدود ۳ تا ۴ لير بوده و به ازاي هر ۱ كيلومتر ۲-۳ لير به كرايه اضافه مي شود. همچنين براي ۱ ساعت انتظار، هزينه اي معادل ۲۱ لير را بايد بپردازيد.
قايق و كشتي: مسيرهاي قابل استفاده با كشتي و قايق شامل عبور از آسيا به اروپا، بالا و پايين رفتن در طول گلدن هورن و بسفر و گذر از جزاير پرينس است. بنادر اصلي در اروپايي استانبول، نزديك دهانه‌ي گلدن هورن (امينونو و كاراكوي) در بشيكتاش و در كنار ايستگاه ترامواي كاباتاش، ۲ كيلومتر آن طرف تر از پل گالاتا واقع شده است. قيمت بليت‌هاي آن نيز ارزان و مناسب است و قابل پرداخت با استانبول كارت است.

هزينه اقامت در هتل هاي استانبول:

هتل هاي ۲ ستاره: حدود ۵۰ تا ۳۰۰ لير، هتل هاي ۳ ستاره: حدود ۷۰ تا ۶۰۰ لير، هتل هاي ۴ ستاره: حدود ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ لير، هتل هاي ۵ ستاره: از ۱۴۰ لير به بالا
هزينه اقامت در مهمان خانه و هاستل استانبول: هزينه مهمان خانه ها و هاستل هاي استانبول با توجه به امكانات و فاصله از مركز شهر از شبي ۲۰-۴۰۰ لير متغير هستند.
هزينه اقامت درآپارتمان استانبول: هزينه ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مركز شهر و امكانات آن متفاوت است. هزينه آپارتمان هاي استانبول از شبي ۳۰ تا ۱۰۰۰ لير متغير است.

هزينه هاي غذا در استانبول

هزينه غذادر رستورانهاي مختلف استانبول متفاوت است از جمله:

هزينه رستوران هاي ارزان استانبول: حدود ۱۵-۲۵ لير، هزينهرستوران متوسط استانبول براي دو نفر: حدود ۶۰ تا ۱۰۰ لير، هزينه رستوراني لوكس استانبول: حدود ۴۰-۳۰۰ لير، هزينه فست فودهاي زنجيره اي استانبول مانند مك دونالد و يا فست فودهاي مشابه: حدود ۱۴ تا ۲۰ لير

هزينه هاي تفريح در استانبول

هزينه تورهاي كشتي كروز در بسفر: ۱۲۰ تا ۲۴۰ لير، هزينه هاي ورودي جاذبه هاي استانبول:

هزينه برخي از جاذبه هاي گردشگري استانبول به اين شرح است:

۱- اياصوفيه: ۴۰ لير، ۲- كاخ توپكاپي: ۴۰ لير براي بليت موزه + ۴۵ لير براي بازديد از باقي بخش ها، ۳- مسجد سلطان احمد يا مسجد آبي: رايگان، ۴- باسيليكا سيترن: ۲۰ لير، ۵- كاخ دولمه باغچه: ۴۰ لير براي بازديد از همه قسمت ها، ۶- پارك آبي آكوامارين: ۳۰ تا ۴۵ لير، ۷- پارك آبي دلفين: ۳۰ تا ۴۰ لير، ۸- دلفيناريوم استانبول: ۶۰ تا ۴۵ لير، ۹- آكواريوم استانبول: ۵۳ تا ۳۵ لير، ۱۰- آكواريوم توركوآ زو: ۱۳۰ لير، ۱۱) حمام تركي: حدود ۲۵ تا ۱۷۰ لير

هزينه پوشاك در استانبول

هزينه پوشاك در استانبول مانند قيمت پوشاكِ برند و غير برند در استانبول حدود ۱۰ تا ۴۵% ارزان تر از موارد مشابه در تهران است كه به برخي از آنها اشاره مي كنيم:

شلوار جين برند در استانبول: حدود ۱۶۰ هزار تومان، پيراهن زنانه با برند زارا يا اچ اند ام: حدود ۱۰۰ هزار تومان، يك جفت كفش نايك: حدود ۲۴۰ هزار تومان، يك جفت كفش چرم مردانه: حدود ۲۳۰ هزار تومان

هزينه سرويس موبايل در تركيه

تركيه داراي سه اپراتور تلفن همراه است با نام هاي تركسل (turkcell)، وودافون (vodafon) و آوِا(avea) . در اين ميان، سيم كارت تركسل كيفيت بهتري دارد. نرخ تماس در تركيه در مقايسه با ايران زياد بوده است و نرخ هر دقيقه مكالمه با سيم كارت تركسل در حدود ۵۰۰ تومان مي شود، اما به طور كلي تهيه سيم كارت هاي تركي از لحاظ اقتصادي به صرفه تر هستند و از آنجايي كه نرخ رومينگها زياد هستند و فكر مي كنيد كه مكالمه زيادي را تلفن همراه صحبت مي كنيد بهتر است كه از سيم كارتهاي كشور تركيه استفاده كنيد.

هزينه هاي سفر به سنت پترزبورگ

سفر به كشور روسيه با فرهنگ غني و جاذبه هاي جذاب و تاريخي ممكن است مقصد خيلي از شما باشد. همراه با الفباي سفر از هزينه هاي سفر به سن پترزبورگ مطلع شويد.

واحد پول روسيه، سطح قيمت سن پترزبورگ

روبل، واحد پول كشور روسيه است كه نماد آن ₽ و حروف اختصاصي آن RUB مي باشد. در حال حاضر هر ۱ روبل روسيه (معادل ۲۰۰ تومان) است. اسكانس هاي رايج روبل شامل ۵۰ روبل (آبي)، ۱۰۰ روبل (صورتي)، ۵۰۰ روبل (بنفش)، ۱۰۰۰ روبل (سبز) و ۵۰۰۰ روبل (نارنجي) بوده و واحد كوچكتر پول روسيه، كوپك نام دارد كه هر روبل برابر با ۱۰۰ كوپك است. از جمله سكه هاي رايج روسيه مي توان به ۱ و ۲ روبل و ۱۰ و ۵۰ كوپك اشاره كرد.

سطح قيمت شهر سن پترزبورگ

روسيه نسبت به تهران كشور گراني محسوب مي شود و هزينه ها در سن پترزبورگ در مواردي مانند مواد خوراكي، پوشاك و اجاره اقامتگاه ها بين ۱۰ تا ۹۰ درصد از تهران بيشتر است.

تورهاي سن پترزبورگ

تورهاي مختلف با هزينه هاي متفاوت براي سفر به سن پترزبورگ وجود دارد كه عبارتند از:

تورهاي تركيبي سن پترزبورگ، معمولاً تور سنت پترزبورگ به صورت تركيبي با مسكو ارايه مي شود به اين شكل كه در تور به مدت ۷ شب، ۳ شب در مسكو و ۴ شب را در سن پترزبورگ سپري خواهيد كرد. هزينه اين تورها با توجه به زمان سفر، نوع آژانس هواپيمايي، كلاس هتل و اتاق مورد نظر شما متفاوت مي باشد. هزينه تورهاي تركيبي مسكو + سن پترزبورگ: بين ۸ تا ۱۳ ميليون تومان

آشنايي با حمل و نقل عمومي سن پترزبورگ

در ادامه با گزينه هاي حمل و نقل درون شهري با تور سن پترزبورگ آشنا شويد:

مترو: ساعت كاري متروي سن پترزبورگ از ۵:۴۵ صبح تا ۰:۳۰ هکر نست است و هزينه استفاده از مترو برابر با ۴۵ روبل روسيه (معادل ۹,۰۴۵ تومان) است كه مي توانيد براي پرداخت آن از ژتون ها يا سكه هاي تك سفره و يا از كارت هاي چند سفره يا بليت هوشمند سن پترزبورگ استفاده كنيد. كارت هاي چند سفره متروي اين شهر به اين شكل هستند:

۱ - كارت هاي ۱۰ سفره با اعتبار ۱ هفته: ۳۳۰ روبل روسيه (معادل ۶۶,۳۳۰ تومان)
۲ - كارت هاي ۲۰ سفره با اعتبار ۲ هفته: ۶۶۰ روبل روسيه (معادل ۱۳۲,۶۶۰ تومان)

تراموا: هزينه سواري تراموا برابر با ۴۰ روبل روسيه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) بوده كه به صورت نقد و يا با كارت مي توانيد آن را بپردازيد.

+ سن پترزبورگ داراي ۳ نوع اتوبوس است: اتوبوس عمومي، اتوبوس برقي و اتوبوس هاي كوچك و معروف به مارشروتكا. ميتوانيد هزينه اتوبوس را نقدي پرداخت كنيد و يا با استفاده از كارت الكترونيكي هنگام ورود به اتوبوس بر روي دستگاه كارتخوان، هزينه آن را بپردازيد.

اتوبوس ها: استفاده از اتوبوس براي طي كردن مسيرهاي مورد نظر داراي چالشهاي مانند مشكل در خواندن ايستگاه هاي اتوبوس و يافتن مسير هستند كه البته براي حل آن مي توانيد از نقشه هاي آنلاين مانند مپ كارناوال يا گوگل مپ استفاده كنيد. اتوبوس هاي عمومي شهر، سفيد و سبز و يا زرد رنگ هستند. هزينه هر مسير با توجه به خط اتوبوس، بين ۴۰ روبل روسيه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) تا ۱۲۰ روبل روسيه (معادل ۲۴,۱۲۰ تومان) بوده كه با استفاده از پول نقد و يا كارت هاي پودوروزنيك مي توانيد هزينه آن را بپردازيد.

اتوبوس برقي: نام اتوبوس هاي برقي سن پترزبورگ با استفاده از يك k قبل از عدد مشخص مي شوند. اين اتوبوس ها براي هر مسير هزينه اي معادل با ۴۰ روبل روسيه (معادل ۸,۰۴۰ تومان) دارند كه براي پرداخت از پول نقد يا كارت هاي پودوروزنيك مي توانيد استفاده كنيد.

مارشروتكا (Marshrutka): اتوبوس هايي كوچك و وَن مانندي هستند كه هزينه اين ون ها براي مسيرهاي درون شهري كمي بيش تر از اتوبوس ها است. براي پياده شدن از آنها تنها كافي است كه به راننده مقصد خود را اعلام كنيد.
اتوبوس آبي: در حال حاضر اين قايق ها يا اتوبوس هاي آبي، فقط در يك مسير درون شهر سن پترزبورگ مسافران را جا به جا مي كنند. هزينه اين قايق ها در روزهاي هفته برابر با ۲۰۰ روبل روسيه (معادل ۴۰,۲۰۰ تومان) و در آخر هفته ۳۲۰ روبل روسيه (معادل ۶۴,۳۲۰ تومان) هستند.

تاكسي: تاكسي ها گران ترين گزينه هاي حمل و نقل در سن پترزبورگ هستند. ورودي تاكسي هاي سن پترزبورگ حدود ۱۵۰ روبل روسيه (معادل ۳۰,۱۵۰ تومان) بوده و به ازاي هر كيلومتر در حدود ۱۲ روبل روسيه (معادل ۲,۴۱۲ تومان) تا ۳۸ روبل روسيه (معادل ۷,۶۳۸ تومان) به كرايه اضافه مي شود. بهتر است بدانيد راننده تاكسي هاي سن پترزبورگ به زبان انگليسي تسلط ندارند و براي استفاده از تاكسي خوب است چند كلمه كاربردي به زبان روسي ياد بگيريد.

قطار: هزينه ها استفاده از قطارها با توجه به خط قطار و فاصله اي كه طي ميكنيد بين ۱۰۰ روبل روسيه (معادل ۲۰,۱۰۰ تومان) تا ۴۰۰ روبل روسيه (معادل ۸۰,۴۰۰ تومان) متفاوت است.

هزينه هاي اقامت در سن پترزبورگ

هرينه اقامت در هتل هاي سن پترزبورگ: هتل هاي ۱ ستاره: بين ۱۰۰۰ روبل تا ۴۰۰۰ روبل روسيه، هتل هاي ۲ ستاره: بين ۵۰۰ روبل تا ۵۴۰۰ روبل روسيه، هتل هاي ۳ ستاره: بين ۱۲۰۰ روبل تا ۱۴۰۰۰ روبل روسيه، هتل هاي ۴ ستاره: بين ۲۰۰۰ روبل تا ۱۴۰۰۰۰ روبل روسيه، هتل هاي ۵ ستاره: بين ۴۹۰۰ روبل تا ۲۵۰۰۰۰ روبل روسيه

هزينه اقامت در آپارتمان و خانه هاي سن پترزبورگ: هزينه ها با توجه به محل آپارتمان، تعداد اتاق‌ها، فاصله تا مركز شهر و امكانات متفاوت است. در سن پترزبورگ بيش از ۹۰۰ سوييت و آپارتمان وجود دارد كه از اقامتگاه هايي لوكس تا محلي متفاوت هستند.

هزينه آپارتمان و خانه هاي ويلايي سن پترزبورگ: از شبي ۹۰۰ روبل تا ۵۰۰۰ روبل روسيه متفاوت است.

هزينه اقامت در هاستل هاي سن پترزبورگ: بيش از ۳۰۰ هاستل مختلف در شهر سن پترزبورگ وجود دارد كه هزينه آنها بين ۲۲۴ روبل روسيه (معادل ۴۵,۰۲۴ تومان) تا ۷۰ روبل روسيه (معادل ۱۴۰,۷۰۰ تومان) متفاوت است.

هزينه‌هاي غذا در سن پترزبورگ

رستورانها:

هزينه رستوران هاي ارزان قيمت سن پترزبوگ: حدود ۳۹۰ روبل تا ۷۰۰ روبل روسيه، هزينه رستوران متوسط قيمت سن پترزبوگ: حدود ۷۰۰ روبل تا ۱۵۰۰ روبل روسيه، هزينه رستوران لوكس سن پترزبوگ: در حدود ۸۰۰ روبل تا ۲۸۰۰ روبل روسيه، هزينه فست فودهاي زنجيره اي سن پترزبوگ مانند مك دونالد و يا فست فودهاي مشابه: حدود ۲۵۰ روبل تا ۳۵۰ روبل روسيه

هزينه هاي تفريح در سن پترزبورگ

هزينه برخي از جاهاي ديدني سن پترزبورگ عبارتند از:

۱- كليساي معروف ناجي در خون: ۲۵۰ روبل روسيه، ۲-و رودي موزه آرميتاژ و بخش هاي آن مانند كاخ زمستاني: ۷۰۰ روبل روسيه، ۳- ورودي كاخ پترهوف: ۱۰۰۰ روبل روسيه، ۴- كليساي سنت ايزاك: ۲۵۰ روبل روسيه، ۵- ورودي كاخ و پارك كاترين: ۳۹۰ روبل روسيه، ۶- ورودي كليساي پل و پيتر: ۴۵۰ روبل روسيه، ۷- ورودي قلعه سنت مايكل: ۴۵۰ روبل روسيه، ۸- ورودي كاخ استراگانوف: ۳۰۰ روبل روسيه، ۹- كاخ مويكا: ۷۰۰ روبل روسيه، ۱۰- تور گشت شهري در سن پترزبورگ: از ۳۰ دلار

تعداد صفحات : 4

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 74
  • بازدید سال : 489
  • بازدید کلی : 33859
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    لینک های ویژه